Povestea surprinzătoare a unei linii feroviare închise: un an de la deschidere, după 19 ani de așteptare

Moderator
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Redeschiderea căii ferate București-Giurgiu

Linia feroviară dintre București și Giurgiu, închisă timp de 19 ani după prăbușirea podului de la Grădiștea, s-a redeschis recent, dar călătorii ar putea fi din nou afectați. După un an de funcționare, CFR anunță că este necesară modernizarea întregului traseu, ceea ce ar putea suspenda traficul feroviar.

Detalii despre traficul feroviar

După redeschidere, CFR a promis șapte trenuri pe zi între București și Giurgiu, dar în prezent circulă doar trei garnituri în fiecare direcție. Trenurile actuale au viteze reduse, de 60-70 km/h, cu o medie de 40 km/h, ceea ce limitează confortul călătorilor.

Planuri de modernizare

Modernizarea căii ferate va include electrificarea întregului traseu și înlocuirea șinelor vechi de 150 de ani. Contractul pentru aceste lucrări se ridică la peste 2 miliarde de lei. Lucrările se vor desfășura în două etape: șase luni pentru proiectare și doi ani și jumătate pentru execuție. Constructorii intenționează să minimizeze suspendarea traficului pe perioade lungi.

Impactul asupra călătorilor

Dacă traficul va fi blocat pentru modernizare, va mai circula un singur tren pe zi, care va ocoli prin Videle, adăugând 20 km la traseu. Timpul de călătorie rămâne de 2 ore și jumătate, dar prețul biletului va crește de la 20 de lei la 50 de lei.

Concluzie

Modernizarea căii ferate dintre București și Giurgiu este esențială pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, dar suspendarea temporară a traficului ar putea afecta semnificativ călătorii și costurile acestora.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *