Transformarea pieței de capital de risc
Investitorii trebuie să-și reevalueze strategiile de strângere de fonduri în contextul actual, similar modului în care fondatorii caută să-și găsească locul pe piață. În acest sezon al podcastului Build Mode, s-a discutat despre modul în care fondatorii ar trebui să abordeze marketingul, dar și despre cum investitorii își vând serviciile atât fondatorilor, cât și investitorilor instituționali (LPs).
Experiențele fondatorilor de fonduri
Isabelle Johannessen a discutat cu Leslie Feinzaig de la Graham & Walker și Ross Fubini de la XYZ Venture despre cum au strâns fonduri pentru primele lor fonduri și cum această experiență le-a oferit empatie pentru fondatorii care strâng fonduri.
Feinzaig a intrat în capitalul de risc fără prea multe legături în industrie, având nevoie de sute de pitch-uri pentru a strânge fonduri aproape exclusiv de la investitori individuali, ajungând la 105 LP-uri. „Dacă nu ai un istoric, ceea ce investesc ei este în tine”, a explicat ea. Această perspectivă de outsider i-a permis să devină un consultant de încredere pentru fondatori înainte de întâlnirile cu consiliile lor de administrație.
Importanța parteneriatului
Fubini subliniază importanța alegerii partenerilor de afaceri, având un set de criterii bazat pe trei principii fundamentale: persoana, firma, termenii. „Lucrezi cu această persoană pentru totdeauna. Așadar, totul este despre umanitate”, a spus el.
Schimbările pieței de capital de risc
Amândoi investitorii au observat o schimbare de la piața de urs din 2022-2023, în care investitorii de capital de risc aveau toate cărțile, la o atmosferă actuală de afaceri în care fondatorii au mai multă putere. Această schimbare face ca alegerea investitorilor potriviți să fie și mai crucială. Fubini a descris această transformare ca fiind „entuziasmantă”, deoarece permite o agilitate mai mare în procesul de negociere comparativ cu piețele mai prudente.
Strategii de atragere a atenției
Feinzaig și Fubini oferă sfaturi tactice pentru VCs care caută modalități creative de a atrage atenția fondatorilor și pentru fondatori care doresc să facă cele mai inteligente alegeri pentru structurile lor de capital. Deși prezentările și emailurile nu mai au aceeași putere ca înainte, crearea de relații autentice și demonstrarea abilităților în execuție rămân cele mai bune strategii pentru a atrage persoanele dorite, din ambele perspective.
Concluzie
Transformările din piața de capital de risc subliniază importanța relațiilor autentice și a alegerilor strategice, atât pentru investitori, cât și pentru fondatori, într-un climat de afaceri în continuă schimbare.

