Dezastre aviatice cu un singur supraviețuitor: Tânăra salvată din junglă după 11 zile și stewardesa care a căzut de la 10.000 de metri.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
7 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Miracole în Aviație: Supraviețuitorii Accidentelor Aeriene

Când zborul Air India 171 s-a prăbușit imediat după decolare, izbindu-se de o clădire rezidențială și izbucnind în flăcări, părea că nu există nicio șansă pentru cei 230 de pasageri și 12 membri ai echipajului. Cu toate acestea, un pasager a reușit să supraviețuiască. Cum au reușit unii oameni să scape cu viață în accidente aviatice în care toți ceilalți au pierit?

Vishwash Kumar Ramesh, un cetățean britanic de origine indiană, a fost singurul supraviețuitor al prăbușirii avionului Boeing 787 Dreamliner din India. El se afla pe locul 11A, lângă geam, în dreptul ieșirii de urgență din clasa economy. Această situație îl plasează pe Ramesh pe o listă foarte scurtă de supraviețuitori în accidente aviatice în care majoritatea pasagerilor au murit, conform unor informații publicate recent.

Statisticile Supraviețuirii în Accidentele Aeriene

În ultimele opt decenii, au existat mai puțin de 20 de accidente aviatic în care au supraviețuit unul sau doi oameni, în condițiile în care aeronavele implicate transportau minimum 80 de pasageri, conform datelor Flight Safety Foundation. Un exemplu recent este zborul Jeju Air 2216 din decembrie, când doi însoțitori de bord au scăpat cu viață după o aterizare forțată eșuată a unui Boeing 737-800 în Coreea de Sud, cu 181 de persoane la bord.

În acest incident, aeronava a lovit o instalație de beton la capătul pistei de aterizare, iar cei doi supraviețuitori se aflau în spatele avionului în momentul impactului.

Cazuri Celebre de Supraviețuire

Un alt caz remarcabil este cel al Julianei Koepcke, care a fost singura supraviețuitoare a zborului LANSA 508, prăbușit în 1971 în timpul unei furtuni, în drumul său de la Lima la Pucallpa, Peru. Koepcke, în vârstă de 17 ani la acea vreme, a căzut de la peste 3.000 de metri și a reușit să supraviețuiască rătăcind prin jungla amazoniană timp de 11 zile, înainte de a fi găsită de tăietorii de lemne.

Un alt exemplu este Vesna Vulovic, care a supraviețuit după ce avionul în care lucra ca însoțitoare de bord s-a prăbușit pe teritoriul fostei Cehoslovacii, cel mai probabil din cauza unei explozii. Vulovic detine recordul pentru supraviețuirea unei căderi libere de la cea mai mare înălțime fără parașută, avionul prăbușindu-se de la peste 10.000 de metri. Potrivit anchetatorilor, ea a fost prinsă sub un cărucior de transport al alimentelor în coada avionului, ceea ce a contribuit la supraviețuirea ei. Impactul a fost atenuat de zăpadă, deoarece avionul s-a prăbușit într-o zonă montană acoperită cu omăt.

Aceste povești de supraviețuire demonstrează că, în ciuda riscurilor, speranța și voința de a trăi pot depăși cele mai dificile circumstanțe.

Recorduri de supraviețuire în accidente aviatice

În 1987, un accident aviatic dramatic a avut loc în Detroit, când un avion McDonnell Douglas DC-9, cu 155 de pasageri la bord, s-a prăbușit la scurt timp după decolare. Singura supraviețuitoare a fost o fetiță în vârstă de patru ani, care călătorea împreună cu părinții și fratele ei. Locul pe care îl ocupa în avion era 8F.

Un alt caz notabil este cel al Bahiei Bakari, o fetiță de 12 ani care a supraviețuit prăbușirii unui Airbus A310, în data de 30 iunie 2009. Aeronava, care efectua un zbor de la Sana’a, capitala Yemenului, către Moroni, insulele Comore, a căzut în ocean. Bahia s-a agățat de o bucată din avion pentru a rămâne la suprafața apei, plutește timp de nouă ore până când a fost salvată de o barcă privată. Din păcate, toți ceilalți 152 de pasageri au murit în acest accident.

Factori care influențează șansele de supraviețuire

Barbara Dunn, președinta Societății Internaționale a Investigatorilor de Siguranță Aeriană, a subliniat că există numeroase motive pentru care o persoană ar putea supraviețui într-o situație aparent fără speranță. Printre acești factori se numără utilizarea centurii de siguranță și capacitatea de a adopta o poziție de sprijin în caz de aterizare forțată.

Un alt exemplu remarcabil este cel al lui Alexander Sizov, singurul supraviețuitor al accidentului aviatic de la Iaroslavl din 2011, când avionul care transporta echipa de hochei Lokomotiv Iaroslavl s-a prăbușit imediat după decolare.

Siguranța pasagerilor în funcție de locul ocupat în avion

Siguranța pasagerilor variază semnificativ în funcție de locul ocupat în avion, iar un factor crucial este modul în care aeronava aterizează sau se prăbușește. Dunn a menționat că există o concepție greșită conform căreia locurile din spate sunt mai sigure decât cele din față. În realitate, viteza cu care se răspândește incendiul și accesibilitatea ieșirilor de urgență sunt determinante pentru șansele de supraviețuire.

Anthony T. Brickhouse, expert în siguranța aerospațială, a explicat că au existat cazuri în care oameni au supraviețuit accidentelor care, în mod normal, ar fi fost considerate imposibile, dar și situații în care persoane au decedat în condiții în care teoretic ar fi trebuit să supraviețuiască.

Supraviețuitori notabili din istoria accidentelor aviatice

Cel mai tânăr supraviețuitor al unui accident aviatic în care toți ceilalți pasageri au murit este Chanayuth Nim-anong, care avea doar 14 luni când zborul Vietnam Airlines 815 s-a prăbușit în 1997. De asemenea, cel mai în vârstă supraviețuitor al unui astfel de dezastru aviatic este Alexander Sizov, care avea 52 de ani când zborul YAK-Service 9633 s-a prăbușit în timpul decolării în apropierea orașului Iaroslavl, Rusia, avionul transportând echipa de hochei Lokomotiv Iaroslavl.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *