Threads se apropie de utilizatorii zilnici ai platformei X
Conform datelor recente ale furnizorului de inteligență de piață Similarweb, aplicația mobilă Instagram Threads se apropie de principalul său competitor, X, în ceea ce privește utilizatorii activi zilnic. În luna iunie 2025, aplicația Threads pentru iOS și Android a înregistrat 115,1 milioane de utilizatori activi zilnici, reprezentând o creștere de 127,8% față de anul anterior. În contrast, X a ajuns la 132 de milioane de utilizatori activi zilnici, însă a înregistrat o scădere de 15,2% în creșterea sa anuală.
Pentru comparație, rețeaua socială descentralizată Bluesky a avut o creștere impresionantă de 372,5% față de anul anterior în luna iunie, dar numărul său de utilizatori activi zilnici rămâne relativ mic, cu doar 4,1 milioane de utilizatori activi zilnic, conform estimărilor firmei. În total, Bluesky are peste 37 de milioane de utilizatori înregistrați la acest moment.
Bluesky a beneficiat semnificativ la sfârșitul anului trecut, după alegerile prezidențiale din SUA, când mulți utilizatori au părăsit X în semn de protest față de asocierea strânsă a proprietarului său, Elon Musk, cu președintele Trump. Totuși, acea creștere inițială a început să încetinească la începutul acestui an. Recent, Bluesky a primit o serie de plângeri că s-a transformat într-o cameră de ecou prea mult spre stânga, ceea ce ar putea fi un factor care a împins unii utilizatori înapoi către Threads.
În prezent, competiția se desfășoară în principal între Threads și X. Datele recente sugerează că Threads ar putea deveni un competitor mai semnificativ pentru X pe platformele iOS și Android, atrăgând astfel o parte din veniturile din publicitate, care reprezintă singura strategie de monetizare a Meta pentru Threads în acest moment.
Cu toate acestea, competiția rămâne strânsă doar pe dispozitivele mobile, deoarece X are un avantaj pe web. Similarweb a constatat că vizitele zilnice pe web ale X sunt considerabil mai mari decât cele ale Threads, cu 145,8 milioane de vizite medii zilnice în întreaga lume în luna iunie 2025, comparativ cu doar 6,9 milioane pentru Threads.
În această privință, Threads este doar puțin înaintea Bluesky, care a avut 5,3 milioane de vizite medii zilnice pe web. Pentru Bluesky, acest număr sugerează că utilizatorii ocazionali vizitează site-ul său pentru a citi postări, dar nu neapărat s-au angajat suficient pentru a descărca aplicația mobilă. Meta a concentrat mai mult eforturile asupra aplicației sale mobile încă de la început, lansând-o înainte de aplicația web și având astfel mai multă tracțiune.
În piața din SUA, lucrurile arată puțin diferit. Bluesky a avut 2,4 milioane de vizite medii zilnice pe web în luna iunie din partea utilizatorilor din SUA, mai mult decât Threads, care a înregistrat 985,2 mii. Desigur, X a fost în continuare lider, cu 33,1 milioane de vizite medii zilnice în SUA.
Pe mobil, competiția a fost mai strânsă între Threads și X, cu rețeaua socială deținută de Meta având 15,3 milioane de utilizatori activi zilnici în SUA pe iOS și Android, comparativ cu 22,9 milioane pentru X. Bluesky a avut o prezență mult mai mică, cu doar 1,1 milioane de utilizatori activi zilnici pe mobil.
Pe termen lung, potențialul Bluesky ar putea depinde mai puțin de creșterile bruște ale utilizatorilor care sosesc în semn de protest față de politicile altor rețele și mai mult de investițiile sale într-un ecosistem social deschis mai larg. Cei care aleg Bluesky doar pentru că nu este X s-ar putea să nu rămână pe aplicație dacă aceasta nu răspunde imediat nevoilor lor, întorcându-se astfel la X sau mutându-se pe Threads.
Cei care aleg Bluesky datorită tehnologiei pe care o dezvoltă ar putea fi mai predispuși să rămână pentru a vedea ce reușește să creeze în timp.