Tesla își propune să obțină autorizații pentru a lansa servicii de transport la aeroporturile din Silicon Valley

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Tesla solicită autorizații pentru servicii de transport la aeroporturi

Tesla a cerut aeroporturilor din San Francisco, San Jose și Oakland informații privind obținerea de permise pentru a opera un serviciu de ride-hailing în fiecare dintre aceste locații, conform surselor din presă.

Contextul cererii de permise

Tesla a contactat aceste aeroporturi în perioada în care a început să dezvolte un serviciu de charter în California, în luna iulie. Reprezentanții aeroporturilor din San Francisco și Oakland au confirmat că au fost contactați, dar nu au avut încă întâlniri cu Tesla. Portavocea aeroportului din San Jose a declarat că nu a fost depusă nicio aplicație pentru un permis și că Tesla a solicitat informații privind procesul de autorizare.

Permise necesare pentru serviciile de ride-hail

Tesla nu dispune în prezent de permisele necesare pentru a opera un serviciu de ride-hail în California, ci funcționează doar cu un serviciu de charter mai limitat. Aceste servicii nu ar trebui să implice operațiuni cu vehicule autonome, deși au fost publicate videoclipuri care arată că șoferii companiei folosesc software-ul Full Self-Driving (Supervised) în timpul curselor. FSD (Supervised) este un sistem avansat de asistență pentru șoferi care include unele funcții de conducere automată, dar necesită ca șoferul să fie atent.

Pentru a dezvolta un serviciu de ride-hail mai extins în California, Tesla va avea nevoie de un permis de la Comisia Publică de Utilități din California. În cazul în care flota va fi formată din vehicule autonome, va fi necesară și obținerea permiselor de la Departamentul de Vehicule Motorizate (DMV).

Provocări legale și reglementări

DMV din California încearcă în prezent să oprească Tesla să vândă vehicule în stat, deoarece consideră că compania a făcut promisiuni prea agresive în legătură cu abilitățile de conducere autonomă ale mașinilor sale. Aeroporturile sunt adesea reticente în a permite noi servicii de transport, având în vedere competiția cu servicii tradiționale de taxi și limuzine.

Competiția din sectorul vehiculelor autonome

În ultimii ani, aeroporturile au devenit ținte pentru serviciile emergente de vehicule autonome. De exemplu, Waymo oferă servicii de transport de la și către Aeroportul Internațional Sky Harbor din Phoenix de aproximativ doi ani și recent a obținut permisiunea de a face același lucru la aeroportul din San Jose. Aeroporturile reprezintă o oportunitate de afaceri semnificativă, Waymo menționând că aeroportul din Phoenix este cea mai populară destinație din oraș.

Testarea rețelei de robotaxi Tesla

Tesla a început testarea primei versiuni a rețelei sale de robotaxi, accesibilă doar pe bază de invitație, în Austin, Texas, cu aproximativ o duzină de vehicule. Deși rețeaua a fost extinsă pentru a acoperi o mare parte din zona metropolitană Austin, compania dispune de aproximativ 20-30 de vehicule în operare, iar „monitorul de siguranță” a fost mutat în scaunul șoferului. Texas nu impune același nivel de transparență ca California în ceea ce privește testarea vehiculelor autonome, ceea ce face dificilă evaluarea succesului inițiativei, deși au fost documentate numeroase probleme, fără accidente majore.

În concluzie, în timp ce Tesla aspiră să-și extindă serviciile de transport la aeroporturile din Silicon Valley, obstacolele legale și reglementările stricte din California ar putea complica considerabil planurile sale de a dezvolta o rețea de vehicule autonome. Aceasta ar putea influența viitorul serviciilor de transport și adopția vehiculelor autonome în întreaga regiune.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *