Tesla își propune să lanseze robotaxiuri în San Francisco, dar întâmpină câteva obstacole importante

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Lansarea robotaxiurilor Tesla în San Francisco

Tesla va lansa o versiune limitată a serviciului său de robotaxi în San Francisco, conform unei informații publicate de Business Insider. Această inițiativă vine după ce compania a început un rollout inițial în Austin, Texas, luna trecută.

Permisele necesare pentru operarea vehiculelor autonome

Compania intenționează să trimită invitații proprietarilor de Tesla pentru a testa serviciul. Totuși, acțiunile Tesla ar putea încălca reglementările statului California, chiar și în prezența unui șofer de siguranță uman în vehicul.

În California, două agenții de stat reglementează aspectele vehiculelor autonome: Departamentul de Vehicule Motorizate (DMV) și Comisia Publică pentru Utilități (CPUC). DMV reglementează testarea și desfășurarea vehiculelor autonome și necesită permise pentru toate cele trei etape: testarea cu un șofer, testarea fără un șofer și desfășurarea fără șofer.

Tesla deține un permis pentru testarea vehiculelor autonome cu un operator de siguranță uman, dar nu are permis pentru testarea sau desfășurarea fără șofer. Până miercuri, compania nu a aplicat pentru permise suplimentare, conform DMV. Mercedes-Benz, Nuro și Waymo sunt singurele trei companii care dețin permise pentru desfășurarea fără șofer.

Reglementările privind serviciile de transport autonom

Tesla nu deține permisele necesare de la CPUC pentru a oferi servicii de transport autonom clienților, fie că este vorba de servicii plătite sau gratuite. De asemenea, nu deține un „permis pilot AV cu șofer”, ceea ce înseamnă că nu poate folosi un vehicul autonom cu un operator uman pentru servicii de transport de pasageri.

Așadar, dacă Tesla își desfășoară robotaxiurile și sistemele autonome sunt activate, va încălca reglementările statului, chiar și în condițiile în care cursele sunt gratuite și există un operator de siguranță uman în vehicul.

Problematicile legale și provocările actuale

Pentru a complica și mai mult lucrurile, DMV se străduiește să oprească Tesla de la vânzarea vehiculelor în California, în cadrul unui proces care durează de ani de zile, legat de promisiunile făcute de companie cu privire la capacitățile de conducere autonomă ale mașinilor sale. Tesla se află, de asemenea, în mijlocul unui proces judiciar legat de decese asociate utilizării sistemului său de asistență la conducere, Autopilot.

Expansiunea serviciului de robotaxi

Tesla a rulat o versiune cu invitație a serviciului său de robotaxi în Austin începând cu 22 iunie, dar acesta este departe de viziunea pe care Elon Musk a promovat-o timp de ani de zile. Serviciul este limitat în principal la centrul orașului Austin și la principalele sale coridoare, având un operator de siguranță care poate interveni dacă vehiculul se pregătește să facă o manevră greșită sau periculoasă.

Deși serviciul a început cu aproximativ 10 vehicule, nu este clar câte SUV-uri Model Y sunt în funcțiune în oraș și câte intervenții au avut loc din partea operatorilor de siguranță. Aceasta este o distanță considerabilă față de „soluția generală” la care Musk a spus că lucrează de un deceniu. Recent, Musk a afirmat că Tesla încearcă, de asemenea, să se extindă în Florida și Arizona, iar compania a început procesul de certificare necesar pentru a testa și opera cu sau fără șofer în Arizona.

Concluzie

Implicarea Tesla în serviciile de robotaxi în California este complicată de reglementările stricte, ceea ce ridică întrebări despre viitorul operațiunilor sale în acest sector. Fără permisele necesare, lansarea serviciului de robotaxi ar putea avea consecințe legale semnificative pentru companie.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *