Tesla își face intrarea în India după nouă ani de așteptare de la prima mențiune a lui Elon Musk.

Moderator
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Intrarea Tesla în India

Tesla a realizat intrarea mult așteptată în India prin deschiderea primului său showroom, după nouă ani de așteptare de la prima mențiune a CEO-ului Elon Musk în aprilie 2016 și după ani de întârzieri și termene fluctuante în una dintre cele mai mari piețe auto din lume.

Detalii despre showroom

Tesla numește showroom-ul său „Experience Center” și l-a amplasat în Maker Maxity Mall, situat în complexul de afaceri Bandra Kurla, din Mumbai. Centrul, cu o suprafață de 4.000 de metri pătrați, prezintă modelul Model Y în variantele cu tracțiune pe roțile din spate (RWD) și long-range RWD, importate din Shanghai.

Preturi și comenzi

Modelul Y RWD are un preț de ₹59,89,000 (aproximativ 68.000 USD), în timp ce varianta long-range RWD costă ₹67,89,000 (aprox. 79.000 USD). Compania oferă, de asemenea, un add-on pentru conducere autonomă completă la prețul de ₹600.000 (aprox. 7.000 USD).

Clienții indieni pot comanda Model Y începând de astăzi pentru înregistrare în Delhi, Gurugram și Mumbai, achitând un avans nerambursabil de ₹22.220 (aprox. 260 USD). Livrările pentru varianta RWD sunt așteptate să înceapă în trimestrul al treilea, iar varianta long-range RWD este programată să fie disponibilă în trimestrul al patrulea.

Infrastructura de încărcare

Înainte de livrări, Tesla s-a angajat să înființeze patru stații de încărcare în Mumbai și Delhi, inclusiv posturi de Supercharger și încărcătoare de destinație. Compania plănuiește, de asemenea, să deschidă un al doilea magazin în Delhi în această lună, ca parte a expansiunii sale în India.

Planuri de producție și importuri

Tesla intenționează să importe mașini din fabrica sa din Berlin, odată ce va fi semnat acordul de liber schimb India-UE. India reprezintă a patra mare piață auto din lume, după China, SUA și Japonia, cu aproape 6 milioane de vehicule produse anual, conform datelor guvernamentale indiene, dar are o amprentă relativ mică în domeniul vehiculelor electrice, majoritar dominată de motociclete.

Guvernul indian își propune ca 30% din toate vânzările auto să fie electrice până în 2030.

Negocieri cu guvernul indian

În 2016, Musk a anunțat planuri pentru lansarea Model 3 în India și a sugerat o rețea locală de Supercharger. Compania a acceptat depozite de 1.000 USD de la clienții indieni potențiali, care au fost recent restituite din cauza incertitudinii privind lansarea. Musk a discutat despre planurile Tesla în mai multe întâlniri cu prim-ministrul Narendra Modi și oficialii săi. În primii ani de negocieri, guvernul indian a încercat să convingă Tesla să își stabilească o fabrică în țară.

Angajări și conducere

Tesla a angajat mai multe persoane în India și are în continuare zeci de locuri de muncă disponibile în orașe precum New Delhi, Pune și Mumbai. În prezent, compania nu are un lider specific în India, după demisia lui Prashanth Menon, care supraveghea operațiunile din India. CFO-ul Tesla, Vaibhav Taneja, se ocupă actualmente de operațiunile din India.

Provocări și context global

Lansarea în India survine într-un moment în care compania cu sediul în Austin se confruntă cu dificultăți pe piețele majore, inclusiv China, Europa și SUA. Companii locale precum BYD, care operează și în India, își câștigă din ce în ce mai mult cota de piață. Vânzările de EV-uri fabricate în China de Tesla au crescut cu 16% comparativ cu anul precedent, dar livrările din Q2 au scăzut cu 6,8% anual. De asemenea, vânzările în Europa au scăzut cu aproape 28% anual în luna mai, iar vânzările din SUA au înregistrat o scădere de 13% în primele șase luni ale anului.

Concluzie

Intrarea Tesla pe piața indiană marchează o etapă semnificativă în expansiunea globală a companiei, cu implicații potențiale pentru creșterea pieței vehiculelor electrice în India, în contextul provocărilor cu care se confruntă în alte regiuni.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *