Responsabilitatea Tesla într-un accident tragic
Un juriu din Florida a stabilit că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident din 2019, în care o mașină Model S, utilizând pilotul automat, a provocat moartea unui pieton și a rănit grav un altul. Compania lui Elon Musk va plăti daune totale de peste 320 de milioane de dolari.
Detaliile accidentului
Accidentul a avut loc în 2019, iar șoferul mașinii Model S folosea sistemul Autopilot. Reclamanții au argumentat că software-ul ar fi trebuit să alerteze șoferul și să activeze frânele înainte de impact. Juriul a hotărât că Tesla este parțial responsabilă, în ciuda susținerii companiei că șoferul a fost vinovat și că va face apel.
Argumentele părților implicate
Avocatul reclamantului a declarat că Tesla a ales să nu limiteze utilizarea Autopilot în afara autostrăzilor, în ciuda afirmațiilor lui Elon Musk că sistemul conduce mai bine decât oamenii. Tesla a fost dată în judecată de familia tânărului de 22 de ani care a murit, iar iubitul său, Dillon Angulo, a suferit răni severe și a fost, de asemenea, parte a procesului.
Condițiile accidentului
Instanța a descoperit că șoferul a pierdut controlul volanului în timp ce căuta telefonul, ceea ce a dus la coliziunea cu un SUV parcat. Victimele se aflau pe stradă în apropierea accidentului, iar sistemul Autopilot nu a frânat la timp.
Compensațiile acordate
Juriul a dispus acordarea de daune compensatorii în valoare de 129 de milioane de dolari și 200 de milioane de dolari ca măsură de descurajare a comportamentelor dăunătoare din partea Tesla. Compania a declarat că verdictul este greșit și că afectează siguranța auto, subliniind că nicio mașină din 2019 nu ar fi putut preveni acest accident.
Investigații suplimentare asupra Tesla
În plus, la începutul acestui an, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis o anchetă privind 2,6 milioane de vehicule Tesla, în urma unor incidente legate de funcția de conducere la distanță, denumită Smart Summon, care permite utilizatorilor să își deplaseze mașinile de la distanță.
Concluzie
Decizia juriului subliniază provocările legate de responsabilitatea companiilor de tehnologie în cazul accidentelor care implică vehicule autonomizate, având potențiale implicații semnificative pentru industria auto și pentru reglementările viitoare.