Spațiul Schengen, o bucurie pentru unii, un faliment pentru alții. Afacerile de la graniță, în colaps: „Azi am vândut 3, înainte vindeam 20”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Aderarea României la Spațiul Schengen: Oportunitate pentru unii, provocare pentru alții

Aderarea României la spațiul Schengen a adus bucurie pentru unii, dar a generat dificultăți semnificative pentru alții, în special pentru antreprenorii din localitățile de la graniță. În Vama Nădlac, traficul a scăzut drastic, iar încasările afacerilor din zonă au fost afectate, înregistrându-se reduceri de până la 70%. Această situație a generat temeri în rândul angajaților, care se văd amenințați de posibilele disponibilizări, în contextul în care mulți antreprenori se îndreaptă spre faliment.

Dispariția cozilor kilometrice și impactul asupra afacerilor

Intrarea României în Schengen a dus la dispariția cozilor lungi la vămile din vest, un aspect pozitiv pentru șoferi, care nu mai sunt obligați să aștepte ore în șir în autoturisme. Totuși, acest lucru a avut un impact devastator asupra afacerilor locale. Administratorii tonetelor de viniete din Vama Nădlac sunt îngrijorați de perspectiva închiderii afacerilor lor.

O angajată a unei tonete de viniete a declarat: „Astăzi am vândut 3 viniete, în timp ce înainte vindeam între 20 și 30. Activitatea a scăzut enorm!” O altă angajată a subliniat riscurile legate de pierderea locurilor de muncă, afirmând: „Există riscul să rămânem fără salarii.” Jarmila Kromek, administratorul unei tonete, a adăugat că încasările au scăzut cu aproximativ 70%, iar perspectivele nu sunt deloc optimiste pentru angajați.

Afaceri afectate în diverse sectoare

Afaceriștii din domeniul benzinăriilor, restaurantelor și pensiunilor resimt și ei efectele negative ale acestei schimbări. Mihai Hegyes, patronul unei benzinării, a menționat că după aderarea la Schengen, transportul a scăzut drastic, și că, în trecut, zona era aglomerată cu 300-400 de camioane pe zi. Acum, vânzările au scăzut cu aproximativ 30-40%.

Un localnic a adăugat că intrarea în Schengen a fost un dezavantaj pentru comunitate, deoarece comercianții se bazau pe vizitele celor care se opreau pentru schimburi valutare sau pentru a servi masa în restaurante. „Acum e sărăcie, nu mai e nimeni”, a spus acesta.

Impactul asupra economiei locale

Autoritățile locale anticipează că efectele negative se vor resimți pe întregul teritoriu al orașului Nădlac, având un impact asupra bugetului local. Mircea Onea, primarul orașului, a declarat că scăderea traficului, desființarea locurilor de muncă și falimentul unor societăți comerciale vor diminua veniturile bugetului local, care se bazau pe impozitele pe venit, impozitele pe autovehicule și impozitele pe clădiri.

Primarul a subliniat necesitatea unei strategii pentru a contrabalansa aceste efecte negative, sugerând că o mai bună conectare la autostrada A1 ar putea revitaliza afacerile din Nădlac, care se află acum în pragul falimentului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *