Sistem modern de acostare în Portul Constanța. Aspectul geamandurilor care vor permite descărcarea navelor în largul Mării Negre.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Modernizarea Portului Constanța printr-un sistem inovator de acostare

Portul Constanța se transformă prin introducerea unui sistem avansat de acostare a navelor, care va facilita operarea vapoarelor de mare tonaj și va fi activat în perioadele de aglomerare. Acest sistem, brevetat în Olanda, a fost dezvoltat complet în România, iar implementarea sa promite economii semnificative pentru operatorii de nave, de mii de euro pe zi.

Detalii despre noul sistem de acostare

În zona digului de sud al portului, au fost montate două geamanduri galbene, fiecare având un diametru de 5 metri, capabile să primească nave de până la 70.000 de tone. Cu ajutorul acestui sistem, navele nu vor mai fi obligate să acosteze la mal, deoarece marfa va fi transportată în larg, de pe barje, direct pe navele maritime. Acest punct de acostare va fi esențial în perioadele de congestionare a portului, când operatorii așteptau anterior până la două săptămâni pentru descărcarea mărfii.

Impactul asupra operatorilor de nave

Alexandru Sintu, director comercial al unei firme de transport, a declarat că așteptarea în rada portului generează costuri ridicate pentru operatori. Prin implementarea acestui sistem, timpul de așteptare va fi considerabil redus, iar operatorii vor putea economisi sume semnificative zilnic.

Construcția și testarea sistemului

Sistemul de acostare a fost realizat integral în România, iar geamandurile au fost finalizate în termen de cinci luni, urmate de o săptămână de teste. Mihai Teodorescu, director al Administrației Porturilor Maritime Constanța, a subliniat că sistemul, deși brevetat olandez, a fost implementat în mod special pentru a răspunde cerințelor în perioadele de aglomerare și atunci când danele nu sunt disponibile.

Transbordarea mărfurilor în largul mării

Cristian Antohi, director al firmei producătoare de geamanduri, a explicat că transbordarea mărfurilor se va realiza în larg, la adâncimi de 12-15 metri. O navă de 70.000 de tone va putea opera în acest sistem, iar barjele care sosesc se vor alipi la aceasta, facilitând astfel transbordul mărfii cu ajutorul macaralelor plutitoare. Pe lângă geamanduri, sistemul include și două lanțuri navale de 150 de metri și două ancore, care asigură stabilitatea pe fundul apei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *