Elevii din România învață în clase modulare în 2025
În România anului 2025, situația educațională este marcată de paradoxuri. Elevii învață în clase modulare amplasate în curțile școlilor, în timp ce clădiri noi, construite cu costuri ridicate, rămân nefolosite. Autoritățile și constructorii neserioși invocă birocrația excesivă ca principal motiv pentru această situație. Statisticile arată că 1 din 4 elevi români își desfășoară activitatea în schimburi, din cauza supraaglomerării, iar problemele similare se regăsesc în multe regiuni ale țării.
Nevoia acută de spațiu în Timișoara
La Școala Gimnazială nr. 13 din Timișoara, lipsa de spațiu este evidentă. Chiar dacă a fost construit un nou corp de clădire, elevii continuă să învețe în module. Noul imobil a fost recepționat toamna trecută, dar, din păcate, ușa rămâne închisă, deoarece școala nu a intrat încă oficial în posesia clădirii. Aceasta nu beneficiază de autorizațiile necesare de la ISU și DSP.
Liane Iorgoaia, director adjunct al școlii, a subliniat: „Dorința noastră este ca acești copii să poată învăța într-o școală nouă. Cu toate acestea, birocrația este un obstacol pe care nu-l putem depăși.”
Părinții cer soluții
Părinții elevilor au inițiat o petiție și au strâns semnături pentru a solicita rezolvarea situației de la școală. Otilia Pavel, un părinte, a exprimat dezamăgirea comunității: „Este frustrant să avem un corp nou, dotat, care nu este încă utilizat, în timp ce copiii sunt nevoiți să învețe în module.”
Probleme similare în alte școli
Și la Școala Gimnazială nr. 30 din Timișoara, situația este similară. Clădirea nou construită este, de asemenea, sub lacăt, după ce lucrările au fost abandonate de constructor acum un an. Ionela Fofiu, director adjunct, a menționat: „Simțim frustrare pentru că suntem atât de aproape de finalizare, cu 70-80% din lucrări terminate.” Rocsanda Căprărescu, învățătoare, a adăugat că „spațiul exterior al copiilor s-a redus considerabil.”
Responsabilitatea autorităților
Autoritățile locale își asumă responsabilitatea pentru această situație, învinovățind birocrația și lipsa de seriozitate a constructorilor. Dominic Fritz, primarul municipiului Timișoara, a declarat: „Este frustrant, într-adevăr, să ne împotmolim în hârtii, în timp ce copiii învață în containere. Avem deja experiențe anterioare cu constructori care nu respectă termenele.”
Conform statisticilor, supraaglomerarea orelor de curs și programul în schimburi pentru elevi continuă să crească, amplificând astfel nevoia urgentă de soluții eficiente în domeniul educației.