Service-urile auto denunță ASF: „Favorizează interesele asigurătorilor”

Moderator
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Acțiunile ASF și reacțiile service-urilor auto

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) a acuzat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că favorizează interesele asigurătorilor, în loc să protejeze asigurații și să asigure funcționarea corectă a pieței. Aceștia susțin că șoferii care plătesc RCA ar trebui să primească despăgubiri corecte, complete și la timp, iar service-urile autorizate din România, care angajează personal și plătesc taxe, merită un tratament corect din partea asigurătorilor.

Critici la adresa vicepreședintelui ASF

Reprezentanții patronatului consideră că vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, a aruncat vina asupra service-urilor auto, în loc să abordeze problemele reale, cum ar fi întârzierile la plată și refuzurile abuzive ale asigurătorilor. Aceștia subliniază că, în realitate, ASF nu a prevenit falimentele semnificative ale unor companii de asigurări, iar declarațiile sale se concentrează pe tarifele de manoperă, care sunt printre cele mai mici din Uniunea Europeană.

Probleme financiare ale sectorului auto

Potrivit POSA, service-urile auto din România au cele mai mici tarife de manoperă din UE, cu o medie de 25 de euro pe oră, comparativ cu 250 de euro în Germania. Reprezentanții patronatului menționează că un tinichigiu sau vopsitor auto câștigă aproximativ 2.000 de euro, în timp ce materialele utilizate sunt adesea mai scumpe decât în străinătate.

Scumpirile și presiunea asupra service-urilor

Marian Lazăr, prim-vicepreședinte POSA, afirmă că service-urile nu vor putea rezista mult timp sub presiunea scumpirilor și a tarifelor de manoperă deja reduse. Acesta susține că ASF colaborează cu asigurătorii pentru a menține aceste prețuri scăzute, în detrimentul service-urilor care respectă legile și reglementările din România.

Critici privind transparența ASF

POSA solicită transparență din partea ASF, care ar trebui să protejeze consumatorii care așteaptă despăgubiri. Reprezentanții patronatului susțin că ASF nu a demonstrat o protecție reală a consumatorilor, concentrându-se pe menținerea prețurilor RCA scăzute în loc să abordeze întârzierile și abuzurile asigurătorilor.

Argumentele aduse de POSA

Patronatul subliniază că activitatea ASF nu a reflectat protecția consumatorilor și că, deși vicepreședintele provine din industria asigurărilor, aceasta ridică semne de întrebare privind independența instituției. POSA cere ca ASF să publice lunar datele referitoare la timpii de plată și refuzurile asigurătorilor, pentru a asigura o mai bună transparență.

Concluzie

Criticile aduse de POSA subliniază o tensiune crescută între service-urile auto și ASF, evidențiind nevoia de reformă și transparență în sectorul asigurărilor, pentru a proteja mai eficient drepturile consumatorilor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *