Reacția Germaniei la taxele vamale pentru automobile impuse de Donald Trump: Nu ne vom supune

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
6 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Germania și Europa Reactă la Taxele Impuse de SUA

Germania a afirmat că „nu va ceda” și a subliniat necesitatea ca Europa să „răspundă cu fermitate” în urma deciziei președintelui american Donald Trump de a impune o taxă de 25% pe mașinile și piesele auto importate în Statele Unite. Această măsură a fost criticată de alte economii importante, președintele Franței catalogând-o drept „o pierdere de timp” și „incoerentă”, în timp ce Canada a denumit-o „un atac direct”. De asemenea, China a acuzat Washingtonul de încălcarea normelor comerciale internaționale.

Acțiunile companiilor auto, de la Japonia până în Germania, au înregistrat scăderi semnificative. În Statele Unite, General Motors a avut o cădere de 7%, iar Ford a scăzut cu mai mult de 2%. Trump a amenințat că va aplica taxe vamale „mult mai mari” dacă Europa colaborează cu Canada pentru a provoca Statelor Unite, pe care el le consideră a fi într-o „situație economică defavorabilă”.

Detalii despre Noile Tarife

Noile tarife pentru automobile urmează să intre în vigoare pe 2 aprilie, iar taxele pentru companiile care importă vehicule vor fi aplicate din ziua următoare. Taxele pe piese vor fi implementate în luna mai sau mai târziu.

Declarații din Germania

Ministrul german al economiei, Robert Habeck, a subliniat că Uniunea Europeană trebuie să „răspundă ferm” la aceste măsuri. „Trebuie să fie clar că nu vom ceda în fața SUA. Trebuie să demonstrăm putere și încredere în noi înșine”, a adăugat el.

Franța a susținut această abordare, ministrul său de finanțe afirmând că Europa trebuie să riposteze cu tarife vamale asupra produselor americane. Președintele francez Emmanuel Macron a declarat că „nu este momentul” ca SUA să impună tarife vamale, subliniind că aceste măsuri ar putea duce la ruperea lanțurilor valorice, la un efect inflaționist pe termen scurt și la distrugerea locurilor de muncă.

Reacțiile din Canada și Marea Britanie

Premierul canadian, Mark Carney, a catalogat tarifele drept un „atac direct” asupra industriei auto din Canada, adăugând că acesta va avea un impact semnificativ. În Marea Britanie, SMMT, organismul din industria auto, a declarat că anunțul privind tarifele nu a fost surprinzător, dar că rămâne dezamăgitor.

John Neill, fondatorul Uniparts, a subliniat că tarifele impuse de Trump ar putea fi „un cadou pentru chinezi”, sugerând că consumatorii internaționali ar putea să se orienteze către alternativele chinezești în contextul unui război comercial.

Reacția țărilor asiatice

China a acuzat administrația Trump de încălcarea normelor Organizației Mondiale a Comerțului, afirmând că „nu există câștigători într-un război comercial sau tarifar”. Un purtător de cuvânt al Ministerului de Externe a adăugat că dezvoltarea și prosperitatea nu pot fi obținute prin impunerea de tarife.

Japonia a avertizat că aceste măsuri vor avea un „impact semnificativ” asupra relațiilor economice cu Statele Unite. Un oficial guvernamental a descris măsurile ca fiind „extrem de regretabile” și a menționat că autoritățile nipone au solicitat o derogare din partea SUA. În Coreea de Sud, înainte de impunerea noilor taxe, Hyundai a anunțat un plan de investiție de 21 de miliarde de dolari.

Investiție majoră în producția de oțel în Louisiana

În Statele Unite, o nouă uzină pentru producția de oțel va fi construită în Louisiana. Această inițiativă a fost salutat de Trump ca o „demonstrație clară că tarifele funcționează foarte puternic”.

Încrederea în piața nord-americană

Compania Bosch, cu sediul în Germania, a declarat că își menține încrederea în „potențialul pe termen lung” al pieței din America de Nord și va continua să își extindă operațiunile în această regiune.

Perspectiva economică globală

Fondul Monetar Internațional a anunțat că nu preconizează o recesiune în Statele Unite, dar a subliniat că un război comercial ar putea avea un „efect negativ semnificativ” asupra economiilor Canadei și Mexicului.

Politica tarifelor vamale

Trump susține că tarifele sunt parte dintr-o campanie de sprijinire a producției autohtone. El afirmă că, în cazul în care mașinile sunt fabricate în SUA, nu vor exista „absolut niciun fel de tarife”.

Impactul tarifelor asupra economiei

Tarifele reprezintă taxe aplicate bunurilor importate din alte țări. Deși aceste măsuri pot proteja afacerile interne, ele pot, de asemenea, să crească costurile pentru companiile care depind de componentele externe.

Firmele care importă bunuri străine sunt obligate să plătească aceste taxe către guvern, iar companiile pot decide să transfere costurile tarifelor către consumatori.

Importurile de autoturisme în SUA

Anul trecut, Statele Unite au importat aproximativ opt milioane de autoturisme, ceea ce a reprezentat aproximativ 240 de miliarde de dolari în schimburi comerciale și aproape jumătate din totalul vânzărilor de vehicule. Mexicul este principalul furnizor de automobile pentru SUA, urmat de Coreea de Sud, Japonia, Canada și Germania.

Estimări privind creșterea costurilor

Conform analizei realizate de Anderson Economic Group, se estimează că tarifele aplicate pieselor provenite doar din Canada și Mexic ar putea genera o creștere a costurilor de între 4.000 și 10.000 de dolari, în funcție de tipul vehiculului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *