Proiectul Podului de Flori
Podul de Flori, care va lega Ungheni (România) de Zagarancea (Republica Moldova), este în graficul contractat, conform afirmațiilor secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Finalizarea lucrărilor este programată pentru toamna anului viitor.
Stadiul lucrărilor
Lucrările sunt în curs de desfășurare pe ambele maluri ale Prutului. Stadiul actual este următorul:
- 70 din cei 72 de piloți necesari au fost finalizați, după cum urmează:
- Malul drept: 18 piloți finalizați din 18 necesari;
- Malul stâng: 18 piloți finalizați din 18 necesari;
- Pila de pe malul drept: 18 piloți finalizați din 18 necesari;
- Pila de pe malul stâng: 16 piloți finalizați din 18 necesari;
- Pe malul stâng, a fost armat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
- Pe malul drept, a fost armat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
- Săptămâna viitoare va începe armarea elevației aferente culeii dinspre Chișinău.
Detalii suplimentare
Irinel Scrioșteanu a menționat că s-au discutat ultimele detalii tehnice pentru Punctul de Trecere a Frontierei, pentru a asigura derularea rapidă a procedurilor necesare. Lucrările au început pe 26 aprilie 2025, iar finalizarea este programată pentru toamna anului viitor.
Finanțarea proiectului
Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei (aproximativ 35 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Importanța Podului de Flori
Podul de Flori va fi primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut și prima construcție de acest fel după 60 de ani. Această structură va conecta România și Republica Moldova prin autostrada care va traversa Carpații (Autostrada Unirii A8) și o autostradă spre Chișinău, fiind inclusă în rețeaua de transport transeuropeană.
Concluzionând, realizarea Podului de Flori va avea un impact semnificativ asupra infrastructurii de transport între România și Republica Moldova, facilitând circulația și dezvoltarea economică regională.