Deschiderea circulației pe primul kilometru de cale ferată modernizată
Circulația trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată de pe tronsonul Lugoj-Timișoara a fost oficial deschisă. Acest sector de cale ferată face parte din rețeaua CFR, care este modernizată cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Detalii despre noua linie feroviară
Noul segment, deja montat de constructorul spaniol FCC Construccion, pornește din zona Gării din Lugoj și se întinde până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan, având o lungime de peste 800 de metri. Pe această porțiune au fost instalate două macazuri și stâlpi de susținere pentru panourile fonoabsorbante, menite să reducă zgomotul generat de trenuri în zonele locuite.
Informații despre circulație
Începând cu 14 aprilie 2025, se va circula pe prima porțiune de cale ferată modernizată din stația Lugoj. Segmentul modernizat de pe firul 1, capătul X al stației, a fost pus în circulație prin racordarea la vechiul fir, pe care sunt montate două aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. În primele etape, circulația va fi supusă unor restricții de protecție, având în vedere că urmează lucrări de demontare a firului II.
Stadiul lucrărilor pe tronsonul Lugoj-Timișoara
Tronsonul Lugoj-Timișoara din magistrala Caransebeș-Arad este cel mai avansat dintre cele patru loturi în care a fost împărțit întregul traseu CFR aflat în reabilitare, având aproape 30% din lucrări finalizate. Pe tronsonul Caransebeș-Lugoj s-au început pregătirile pentru organizarea șantierului, iar primele intervenții se vor axa pe reparații la liniile din triajul gării Caransebeș, județul Caraș-Severin. În Timișoara, lucrările s-au intensificat în zona Gării de Nord, iar pe lotul 4, Timișoara-Arad, se desfășoară lucrări la terasamente, pasaje și poduri, cu progrese notabile la podul de peste râul Mureș.
Finanțarea și viitorul infrastructurii feroviare
Întreaga magistrală Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad, cu o lungime de 162 de kilometri, este reabilitată cu fonduri europene prin PNRR, în valoare de aproape 9 miliarde de lei, fiind împărțită în patru loturi. Fondurile europene trebuie utilizate până la sfârșitul anului 2026. Odată finalizată această infrastructură, trenurile de călători vor putea atinge viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă, 120 km/h.

