Primăria Capitalei intenționează să amenajeze peste 500 km de piste pentru biciclete până în 2035. Masterplanul Velo a fost trimis Consiliului General.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Finalizarea Masterplanului Velo pentru București

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat recent că Masterplanul Velo a fost finalizat și va fi înaintat în curând Consiliului General pentru dezbatere. Acest plan ambițios preconizează, până în anul 2035, realizarea a 150 km de trasee principale și 415 km de trasee secundare pentru biciclete, alături de instalarea de rastele, parcări și reglementări clare pentru asigurarea unor trasee sigure și bine structurate.

Într-o postare pe rețelele sociale, Bujduveanu a subliniat importanța transformării Bucureștiului într-un oraș prietenos cu oamenii, în care mobilitatea să fie facilitată, inclusiv prin utilizarea bicicletelor. „Finalizarea Masterplanului Velo reprezintă un moment semnificativ pentru mine. După luni de muncă, consultări și dezbateri, documentul este acum complet și pregătit pentru a fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București. Acest masterplan propune o rețea coerentă de piste pentru biciclete, interconectând locuințele cu locurile de muncă, școlile, instituțiile și zonele comerciale. Este o infrastructură concepută ca parte integrantă a dezvoltării urbane”, a precizat primarul.

Colaborarea pentru implementare

Implementarea acestei rețele va fi realizată printr-o colaborare între Primăria Capitalei și cele șase primării de sector. Odată ce Masterplanul va fi aprobat de Consiliul General, se va demara elaborarea studiilor de fezabilitate necesare.

„Siguranța reprezintă prioritatea noastră absolută, atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni și șoferi. Multe persoane și-ar dori să se deplaseze cu bicicleta, dar nu o fac din cauza lipsei de siguranță. Acest plan își propune să schimbe această situație. Deși nu putem aștepta schimbări imediate, Masterplanul Velo este un început serios și asumat, un pas concret spre un oraș în care bicicleta va deveni parte din viața cotidiană”, a adăugat Stelian Bujduveanu.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *