Presa din Franța dă în judecată Meta: Peste 200 de instituții o acuză pe compania lui Zuckerberg de „practici ilegale”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Acțiune în justiție împotriva Meta de către media franceză

Aproximativ 200 de organizații media din Franța, inclusiv TF1, France Televisions, Radio France și Le Figaro, au inițiat o acțiune legală împotriva Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram. Acestea acuză gigantul american de „practici ilegale” în domeniul publicității online, conform declarațiilor avocaților lor, făcute publice miercuri.

Acuzațiile aduse lui Meta

Reclamanții susțin că Meta „țintește publicitatea prin colectarea masivă și ilicită de date personale ale utilizatorilor”. Avocații, Didier Theophile de la cabinetul parizian Darrois și echipa de la Scott+Scott din SUA, au subliniat într-un comunicat că acțiunea a fost depusă la Tribunalul pentru activități economice din Paris, având ca scop obținerea de despăgubiri pentru prejudiciul economic semnificativ cauzat de practicile comerciale neloiale ale companiei.

Încălcarea regulilor de protecție a datelor

Conform reclamanților, Meta „colectează masiv date personale ale utilizatorilor, fără a informa sau solicita consimțământul acestora”, ceea ce constituie o „încălcare flagrantă” a Regulilor europene privind protecția datelor (GDPR). Avocații argumentează că, prin utilizarea acestor date pentru a oferi publicitate ultrațintită, Meta a reușit să atragă majoritatea investițiilor publicitare, prejudiciind astfel media tradiționale.

Un front comun fără precedent

Acțiunea legală este considerată „o premieră istorică” datorită unității manifestate de diverse tipuri de media, cum ar fi televiziuni, posturi de radio, cotidiane naționale și regionale, reviste și platforme video. Lista reclamanților include nume importante, precum TF1, France Televisions, Radio France, grupul RMC BFM, Lagardiere, Le Figaro, Liberation, Quest France și multe altele.

Impactul asupra pieței de publicitate

Avocații evidențiază că Meta și Google dețin împreună o proporție semnificativă a pieței de publicitate online, reprezentând 75% din aceasta și 90% din creșterea sa. Publicitatea constituie 98% din veniturile totale ale Meta la nivel mondial, iar avocații estimează că, fără practicile neloiale ale companiei, media franceze ar fi beneficiat de o parte mult mai mare din investițiile publicitare digitale.

Reacția Meta la aceste acuzații nu a fost deocamdată comunicată.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *