Piloţii au raportat incidente la limita unei coliziuni cu elicoptere în zona aeroportului Reagan din Washington.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
6 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Incidente periculoase la Aeroportul Național Reagan

În perioada de trei ani anterior coliziunii fatale dintre un elicopter militar și un zbor American Airlines, au fost raportate cel puțin alte două incidente în care piloți au fost aproape de coliziune cu elicoptere în timpul aterizării pe Aeroportul Național Reagan, conform unei analize a rapoartelor federale. O situație similară a fost raportată chiar cu o zi înainte de accidentul de miercuri.

În două dintre cazuri, avioanele de pasageri au fost nevoite să efectueze manevre speciale pentru a evita o coliziune cu un elicopter, conform declarațiilor piloților. De asemenea, un alt incident a implicat două elicoptere militare care s-au apropiat periculos unul de celălalt, așa cum a raportat un controlor de trafic aerian.

Rapoarte din baza de date NASA

Incidentele anterioare dintre avioane și elicoptere la Aeroportul Național Washington Ronald Reagan (DCA) sunt documentate în baza de date a Sistemului de Raportare al Siguranței Aviației al NASA, care colectează informații despre incidentele raportate de personalul din aviație. Aceste rapoarte sunt depuse anonim, fără a identifica companiile aeriene sau zborurile specifice.

Cu doar 24 de ore înainte de coliziunea dintre zborul American Eagle 5342 și elicopterul Black Hawk, un alt avion care încerca să aterizeze a fost nevoit să facă o a doua încercare din cauza apariției unui elicopter pe traiectoria sa de zbor, conform unei înregistrări audio de la controlul traficului aerian. Acest zbor, Republic Airways 4514, a reușit să aterizeze în siguranță ulterior.

Alte incidente raportate

În aprilie 2024, un pilot de avion comercial a raportat că, în timpul coborârii spre DCA, echipajul a primit o alertă de trafic și o notificare de evitare a coliziunilor, indicând un elicopter situat „la aproximativ 300 de picioare sub noi.” În urma acestor alerte, echipajul a acționat pentru a preveni o coliziune, reușind să aterizeze normal după ce a trecut deasupra elicopterului.

Un alt incident, petrecut în octombrie 2022, a fost raportat de un pilot care a primit o alertă de evitare a coliziunilor în timp ce cobora spre DCA. Sistemul a semnalat „traficul” din apropiere, iar echipajul a fost instruit să „URCE ACUM.” Aterizarea a fost anulată, iar aeronava a efectuat un ocol, aterizând cu succes la a doua încercare. Pilotul a estimat că aeronava s-a apropiat la 300 de picioare sau mai puțin de un elicopter care decola de la un spital din apropiere.

Un al treilea incident, raportat de un controlor de trafic aerian la DCA, a descris o „interferență în aer” între două elicoptere militare în apropierea aeroportului, în septembrie 2022. Detaliile exacte nu sunt clare, însă s-a menționat că cele două elicoptere s-au apropiat periculos unul de celălalt, într-o situație în care „nu există suficient personal pentru a ocupa toate pozițiile din turnul de control.”

Coliziune Aeriană: Un Controlor Gestiunează Două Poziții

Un controlor de trafic aerian a fost responsabil pentru gestionarea a două poziții diferite în turnul de control în momentul coliziunii care a avut loc miercuri seara, potrivit unor surse din domeniul controlului traficului aerian. Această configurație, în care o singură persoană se ocupă atât de traficul local, cât și de cel al elicopterelor, este considerată o practică obișnuită.

Un raport preliminar intern al Administrației Federale a Aviației (FAA) sugerează că personalul din turn nu se afla la un nivel normal pentru acel interval orar și volumul de trafic existent. Conform surselor, turnul de control de la Aeroportul Național Reagan funcționa la 85% din capacitate, cu 24 din cele 28 de poziții ocupate.

Investigații în Curs

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a început recent o investigație pentru a analiza posibilele cauze ale coliziunii. Deocamdată, este prematur să se stabilească dacă numărul de angajați din turn a avut vreo influență asupra incidentului.

O sursă guvernamentală familiarizată cu ancheta a menționat că supervizorul turnului a decis să combine cele două roluri în acea seară, o practică pe care o poate aplica atunci când volumul de trafic aerian este mai redus. Această sursă a subliniat că nu a existat un deficit de personal semnificativ în turnul de control, ceea ce sugerează că nu s-a operat cu un număr insuficient de angajați la acel moment.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *