Scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Ilie Bolojan
Un grup de parlamentari ai PSD și AUR i-a trimis o scrisoare deschisă prim-ministrului Ilie Bolojan, solicitând reevaluarea măsurilor de austeritate din domeniul Educației, care ar putea avea efecte negative pe termen mediu și lung.
Semnatarii scrisorii
Printre semnatarii scrisorii se numără Natalia Intotero (deputat PSD), Tiberiu Barstan (deputat AUR), Ilie Toma (deputat PSD), Cristian Resmeriță (senator PSD) și Vasilică Potecă (senator AUR).
Îngrijorări privind deciziile guvernamentale
În documentul adresat guvernului, parlamentarii își exprimă îngrijorarea față de efectele negative generate de comasările de clase, reducerea burselor școlare și stoparea investițiilor în infrastructura educațională, în special în mediul rural. Aceștia subliniază că:
- Comasările de clase și creșterea numărului de elevi pe clasă vor afecta negativ calitatea educației și accesul echitabil la aceasta.
- Reducerea burselor școlare poate duce la o creștere a abandonului școlar, mai ales pentru elevii din medii vulnerabile.
- Infrastructura școlară are nevoie de finanțare continuă pentru a nu rămâne în urmă.
- Creșterea normei didactice și scăderea plății cu ora vor afecta resursa umană și calitatea actului educațional.
Bugetul Ministerului Educației
Pentru anul 2025, bugetul alocat Ministerului Educației este de aproximativ 3,4% din PIB. Cu toate acestea, se preconizează aplicarea unor măsuri restrictive care pot influența negativ funcționarea școlilor și accesul la educație.
Apel la consultări și decizii înțelepte
Parlamentarii solicită demararea unor consultări cu toți actorii implicați (profesori, elevi, părinți, autorități locale, mediul de afaceri) și amânarea implementării măsurilor adoptate în grabă, care ar putea destabiliza educația din România. Aceștia îndeamnă la luarea deciziilor cu gândul la viitorul copiilor, pentru a evita greșelile de astăzi care ar putea afecta România de mâine.
Concluzie
Deciziile guvernului în domeniul Educației, dacă nu sunt reevaluate, riscă să aibă consecințe grave asupra calității educației și accesului echitabil pentru toți elevii din România.