Avertismentul Orange privind atacul cibernetic
Orange, un gigant francez în telecomunicații și unul dintre cei mai mari furnizori de telefonie din lume, a anunțat luni că a fost victima unui atac cibernetic nespecificat.
Detalii despre atac
Compania a declarat că a detectat un atac cibernetic “asupra unuia dintre sistemele sale informaționale” pe 25 iulie și că a procedat la “izolarea serviciilor potențial afectate pentru a minimiza impactul.”
Impactul asupra serviciilor
Decizia de a izola sistemele afectate a provocat deranjamente pe unele platforme ale companiei, atât pentru clienții de afaceri, cât și pentru anumite servicii din sectorul public, în principal în Franța. Orange a menționat că soluțiile implementate vor restabili treptat serviciile până miercuri și că “nu există dovezi care să sugereze că datele interne sau ale clienților au fost exfiltrate.”
Reacția companiei și a autorităților
Orange nu a răspuns solicitării TechCrunch pentru comentarii, care includea întrebări despre natura atacului cibernetic și dacă compania dispune de mijloace tehnice pentru a detecta exfiltrarea de date. Compania a precizat că se angajează să informeze clienții afectați și a depus o plângere la “autoritățile competente,” fără a oferi detalii suplimentare. Companiile din Europa care sunt supuse GDPR-ului sunt obligate să notifice autoritățile locale de protecție a datelor în termen de trei zile de la o presupusă breșă de date.
Informații despre Orange
Orange deservește 291 de milioane de clienți la nivel mondial, în 26 de țări diferite, și are 127.000 de angajați.
Concluzie
Atacul cibernetic asupra Orange evidențiază vulnerabilitățile în infrastructurile critice și necesitatea de a proteja datele utilizatorilor, având potențiale implicații semnificative pentru clienți și servicii esențiale.