Indignarea lui Octavian Ursulescu la Festivalul Mamaia 2025
Octavian Ursulescu, invitat la Festivalul Mamaia 2025, organizat de Fuego, și-a exprimat indignarea cu privire la organizarea evenimentului, acuzând nedreptăți față de marii artiști români. Festivalul, desfășurat între 22 și 24 august în Piațeta Perla, a fost o ocazie pentru Ursulescu de a reveni după o pauză de 28 de ani.
Impresiile lui Ursulescu despre festival
Ursulescu a menționat că atmosfera nu s-a comparat cu cea de pe scena Teatrului de vară din Mamaia, care are o istorie bogată. El a subliniat că publicul din Piațeta Perla a fost compus din iubitori ai muzicii care nu au avut acces la bilete.
Redeschiderea Teatrului de vară
Despre redeschiderea Teatrului de vară din Mamaia, Ursulescu s-a arătat sceptic, menționând că promisiunile oficialităților nu s-au concretizat în trecut. El a evidențiat importanța acestei locații pentru festival.
Recitalul lui Fuego
Ursulescu a apreciat recitalul lui Fuego ca fiind momentul de vârf al festivalului, menționând că, în ciuda întârzierilor cauzate de ploaie, publicul a rămas să asiste la spectacolul de peste trei ore. A subliniat că organizatorii nu le-au permis spectatorilor să folosească umbrelele deschise.
Dilema programării artiștilor
Ursulescu a criticat organizarea festivalului, subliniind că au fost invitați artiști tineri, în locul unor nume consacrate care au contribuit la istoria festivalului. El a menționat că ar fi trebuit să fie programate mai multe recitaluri dedicate artiștilor consacrați.
Premiile „Nostalgia”
Referitor la premiile „Nostalgia”, Ursulescu a subliniat că acestea ar trebui să fie acordate artiștilor care au făcut istorie la festival. El a menționat că, deși Marina Voica a fost invitată să cânte doar un fragment, ar fi meritat un timp mai generos pe scenă. De asemenea, a evidențiat absența Elenei Cârstea, care a declarat că nu a fost invitată la festival.
Concluzie
Festivalul Mamaia 2025 a suscitat controverse cu privire la organizare și la selecția artiștilor, evidențiind o ruptură între valorile muzicii ușoare românești și modul în care acestea sunt promovate în prezent.