O opțiune ecologică pentru a traversa Atlanticul: la bordul celui mai mare cargo cu vele din lume. Care sunt costurile și ce condiții sunt disponibile.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
7 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Artemis, Cel Mai Mare Vapor de Marfă cu Vele, A Acostat la New York

Nava Artemis, recunoscută ca fiind cel mai mare vapor de marfă cu vele din lume, a ajuns la New York luni după-amiază, în urma unei călătorii de 32 de zile din portul Le Havre, situat în nordul Franței. La destinație, nava a descărcat aproximativ 1.000 de tone de lichior francez, șampanie, costume de baie Vilebrequin, gem Bonne Maman, precum și patru pasageri, conform unui raport dedicat inițiativei unei companii franceze care promovează transportul ecologic.

Inițiativa TOWT pentru Călătorii Ecologice

Cei patru pasageri de la bordul Artemis au participat la un test organizat de compania franceză TransOceanic Wind Transport (TOWT), care a deschis recent cabinele flotei sale de nave de marfă, inaugurată anul trecut, pentru publicul ce caută o alternativă mai ecologică pentru traversarea Atlanticului. Cu catarge din fibră de carbon de 52 de metri înălțime și o suprafață totală a pânzelor de 2.100 de metri pătrați, aceste nave navighează cu o viteză medie de 11 mile marine pe oră (aproximativ 20 km/h), ajungând ocazional la 17 mile marine (aproximativ 32 km/h) când vântul este favorabil.

Reducerea Emisiilor de Carbon

În comparație, o navă cargo care transportă containere și este alimentată de un motor diesel se deplasează cu o viteză medie de aproximativ 14 mile marine pe oră (26 km/h). Deși navele TOWT sunt dotate cu un motor diesel de rezervă pentru manevrarea în port, compania estimează că acestea reduc emisiile de dioxid de carbon (CO2) cu peste 90% față de navele de marfă care funcționează cu combustibili fosili. În plus, amprenta de carbon a călătorilor la bordul Artemis este între cinci și zece kilograme pe persoană, comparativ cu aproximativ o tonă de CO2 pentru un zbor între Paris și New York, conform afirmațiilor directorului general al TOWT, Guillaume Le Grand.

Cererea Crescută pentru Călătorii Sustenabile

Pe fondul creșterii conștientizării schimbărilor climatice, din ce în ce mai multe persoane aleg să evite călătoriile cu avionul. Le Grand a observat o cerere în creștere pentru opțiuni de călătorie cu emisii reduse. Deși trenurile reprezintă o alternativă populară pe uscat, el a observat o lipsă pe piață pentru rutele transatlantice. „Dacă doriți să mergeți în America și nu doriți să produceți emisii de carbon, acum două luni trebuia să înotați sau să luați o barcă cu pânze mică, așa cum a făcut Greta Thunberg”, a glumit Le Grand, referindu-se la călătoria activistei pentru climă din 2019.

Cabine Confortabile și Rute Planificate

„Acum, cu noi, puteți veni cu familia și puteți sta în cabine cu adevărat decente”, a adăugat el. Fiecare navă va avea până la șase cabine duble disponibile pentru pasageri, care vor împărți nava cu aproximativ șapte membri ai echipajului, în timp ce sute de paleți de mărfuri vor fi depozitați în cală. TOWT plănuiește să lanseze un serviciu regulat pentru cele două nave operaționale, Anemos și Artemis, începând din martie, oferind călătorii între Franța, SUA, Columbia, Brazilia și Insulele Caraibe din Guadelupa. Compania are în construcție încă șase nave, extinzând astfel opțiunile de transport ecologic pe mare.

Nou serviciu de transport maritim pentru pasageri

Începând din 2027, compania TOWT intenționează să ofere plecări săptămânale cu întreaga sa flotă, utilizând nava Artemis. Deși nu este o navă de croazieră, scopul principal al acesteia este transportul de marfă de la un punct la altul. „Aceasta este o traversare”, subliniază Le Grand, „cu siguranță nu veniți pe o navă de croazieră”.

Condiții de cazare și activități la bord

Cabinele de pe navă sunt simple, dotate cu lambriuri, paturi suprapuse sau duble, un birou, un dulap și hublouri. Deși există o zonă comună cu rafturi pline de literatură clasică franceză și alte lucrări, activitățile de divertisment sunt limitate. Oaspeții pot participa la sesiuni de yoga pe punte sau la ateliere ocazionale despre noduri marine și navigație astronomică, susținute de membrii echipajului.

Pe lângă activitățile menționate, pasagerii se pot relaxa citind, scriind în jurnal sau observând fauna marină de pe punte. Le Grand menționează că mâncarea servită la bord este de calitate, incluzând pește proaspăt, iar conexiunea la internet este disponibilă. „Oamenii ar putea pur și simplu să lucreze de pe navă”, adaugă el.

Costuri și durata călătoriei

Tariful pentru călătoria din Franța către New York este în prezent de 2.550 de euro, ceea ce echivalează cu aproximativ 150 de euro pe zi. Se estimează că prețul va crește la aproximativ 200 de euro pe zi odată cu stabilizarea serviciului. Acest tarif include cazarea, mesele și accesul la internet, iar un avantaj față de zborurile cu avionul este că nu există o limită de bagaje. Totuși, pasagerii trebuie să fie flexibili, deoarece călătoriile pot dura între 15 și 20 de zile, iar cele spre Brazilia sau Guadelupa pot dura până la 25 de zile, iar datele de sosire și plecare pot varia în funcție de condițiile meteorologice.

Interes crescut pentru călătorii eco-friendly

Din cauza vremii extrem de severe din ultimele două săptămâni, prima călătorie de pasageri a fost redirecționată, ajungând la New York după 32 de zile pe mare, în timp ce o navă de containere ar necesita în medie aproximativ 18 zile pentru a traversa oceanul. TOWT a raportat un interes semnificativ pentru acest serviciu, primind cereri de la peste 1.500 de persoane, fiecare având motivații diverse. O mare parte din cerere provine de la cei care caută o experiență de călătorie cu emisii reduse de dioxid de carbon, dar există și pasionați de navigație în căutarea aventurii sau proprietari de mărfuri care doresc să trimită angajați pentru a relata despre călătoria produsului lor. Le Grand estimează că serviciul de pasageri va genera aproximativ 4% din veniturile companiei, subliniind că decizia de a-l introduce a fost motivată mai mult de dorința de a contribui la reducerea schimbărilor climatice decât de aspectele financiare.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *