Nissan va închide șapte unități de producție la nivel mondial și va reduce 20.000 de locuri de muncă. Care sunt planurile gigantului auto japonez?

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Nissan anunță închiderea a șapte fabrici și pierderea a 20.000 de locuri de muncă

Nissan, producătorul auto japonez, va închide șapte dintre fabricile sale, ceea ce va conduce la pierderea a 20.000 de locuri de muncă la nivel global. Această decizie vine după un an dificil pentru companie, potrivit unui raport recent.

Compania va continua să-și reducă producția, eliminând încă 11.000 de locuri de muncă, după ce în luna noiembrie au fost anunțate 9.000 de pierderi. Astfel, forța de muncă a Nissan va fi redusă cu 15%. Această reorganizare va avea un impact semnificativ asupra angajaților, inclusiv personalul din producție, vânzări, administrație și cercetare și dezvoltare.

Fabrica din Sunderland rămâne deschisă

Nissan nu a divulgat detalii despre fabricile care vor fi închise, dar fabrica sa din Sunderland, situată în nord-estul Angliei, care are 6.000 de angajați, nu este considerată a fi pe lista celor vizate. Prin această reorganizare, numărul total de fabrici va scădea de la 17 la 10 până în 2027, compania având ca obiectiv economisirea a 500 de miliarde de yeni (aproximativ 2,6 miliarde de lire sterline).

Revizuirea lanțului de aprovizionare

Nissan plănuiește, de asemenea, o revizuire a lanțului său de aprovizionare, având în vedere cumpărarea de piese de la un număr mai mic de furnizori pentru a reduce costurile.

Provocările noului director executiv

Noul director executiv, Ivan Espinosa, se confruntă cu provocarea de a redresa compania, al cărei brand a fost afectat în ultimii ani. Espinosa a declarat într-o conferință de presă că Nissan se va concentra pe profitabilitate în detrimentul volumului de producție. El a menționat: „Având în vedere performanța dificilă pentru întregul an 2024 și creșterea costurilor, trebuie să prioritizăm îmbunătățirea personalului cu o urgență mai mare, vizând o profitabilitate bazată mai puțin pe volum.”

Pierderi financiare și perspective de redresare

Compania a raportat o pierdere netă de 671 miliarde de yeni pentru anul încheiat în martie, influențată de scăderea vânzărilor în SUA și China, precum și de efectele războiului comercial. De asemenea, discuțiile pentru o fuziune de 60 de miliarde de dolari cu Honda au eșuat, iar Espinosa a preluat conducerea luna trecută.

Nissan a anunțat că are ca obiectiv reducerea costului mediu orar al forței de muncă cu 20%, prin raționalizarea facilităților de cercetare și dezvoltare la nivel global și alocarea eficientă a muncii. Pe de altă parte, furnizorul AESC, asociat cu Nissan, a obținut recent o finanțare de un miliard de lire sterline pentru o nouă fabrică de baterii pentru mașini electrice în Sunderland, asigurând viitorul unui proiect esențial pentru industria auto din Regatul Unit.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *