Nissan anunță închiderea a șapte fabrici și pierderea a 20.000 de locuri de muncă
Nissan, producătorul auto japonez, va închide șapte dintre fabricile sale, ceea ce va conduce la pierderea a 20.000 de locuri de muncă la nivel global. Această decizie vine după un an dificil pentru companie, potrivit unui raport recent.
Compania va continua să-și reducă producția, eliminând încă 11.000 de locuri de muncă, după ce în luna noiembrie au fost anunțate 9.000 de pierderi. Astfel, forța de muncă a Nissan va fi redusă cu 15%. Această reorganizare va avea un impact semnificativ asupra angajaților, inclusiv personalul din producție, vânzări, administrație și cercetare și dezvoltare.
Fabrica din Sunderland rămâne deschisă
Nissan nu a divulgat detalii despre fabricile care vor fi închise, dar fabrica sa din Sunderland, situată în nord-estul Angliei, care are 6.000 de angajați, nu este considerată a fi pe lista celor vizate. Prin această reorganizare, numărul total de fabrici va scădea de la 17 la 10 până în 2027, compania având ca obiectiv economisirea a 500 de miliarde de yeni (aproximativ 2,6 miliarde de lire sterline).
Revizuirea lanțului de aprovizionare
Nissan plănuiește, de asemenea, o revizuire a lanțului său de aprovizionare, având în vedere cumpărarea de piese de la un număr mai mic de furnizori pentru a reduce costurile.
Provocările noului director executiv
Noul director executiv, Ivan Espinosa, se confruntă cu provocarea de a redresa compania, al cărei brand a fost afectat în ultimii ani. Espinosa a declarat într-o conferință de presă că Nissan se va concentra pe profitabilitate în detrimentul volumului de producție. El a menționat: „Având în vedere performanța dificilă pentru întregul an 2024 și creșterea costurilor, trebuie să prioritizăm îmbunătățirea personalului cu o urgență mai mare, vizând o profitabilitate bazată mai puțin pe volum.”
Pierderi financiare și perspective de redresare
Compania a raportat o pierdere netă de 671 miliarde de yeni pentru anul încheiat în martie, influențată de scăderea vânzărilor în SUA și China, precum și de efectele războiului comercial. De asemenea, discuțiile pentru o fuziune de 60 de miliarde de dolari cu Honda au eșuat, iar Espinosa a preluat conducerea luna trecută.
Nissan a anunțat că are ca obiectiv reducerea costului mediu orar al forței de muncă cu 20%, prin raționalizarea facilităților de cercetare și dezvoltare la nivel global și alocarea eficientă a muncii. Pe de altă parte, furnizorul AESC, asociat cu Nissan, a obținut recent o finanțare de un miliard de lire sterline pentru o nouă fabrică de baterii pentru mașini electrice în Sunderland, asigurând viitorul unui proiect esențial pentru industria auto din Regatul Unit.