Momentul în care submersibilul Titan a suferit o implozie, surprins într-o înregistrare audio: „Ce bubuitură e asta?”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Implozia submersibilului Titan surprinsă într-o înregistrare audio

Recent, o înregistrare audio a surprins momentul imploziei submersibilului Titan, zgomotul fiind comparat cu o ușă trântită. Autoritățile au anunțat că nava a început să manifeste probleme cu un an înainte de tragicul incident care a avut loc în timpul expediției către epava Titanicului.

Imaginile obținute de la bordul navei de sprijin pentru submarin arată cum Wendy Rush, soția directorului executiv al OceanGate, Stockton Rush, urmărea live coborârea Titanului prin intermediul unui computer. Aceasta a întrebat „Ce bubuitură e asta?” în momentul în care submersibilul a atins adâncimea de 3.300 de metri. Anchetatorii Gărzii de Coastă a SUA (USCG) au confirmat că acel zgomot reprezenta sunetul imploziei navei. Din păcate, toate cele cinci persoane aflate la bord, inclusiv Stockton Rush, au decedat imediat.

Detalii din ancheta USCG

Informațiile despre acest incident sunt prezentate într-un nou documentar BBC care analizează ancheta USCG. În cadrul acestuia, oficialii care studiază imaginile de pe camerele de bord ale navei Polar Prince au descris bubuitura ca fiind similară cu o „trântire de ușă”. După ce a auzit zgomotul, Rush a primit un mesaj text de la Titan care menționa că submarinul a scăpat de două greutăți, asigurându-se că scufundarea decurgea conform planului. Deși mesajul a fost trimis cu puțin timp înainte de scufundare, acesta a ajuns la nava de sprijin după sunetul imploziei.

Defecțiuni anterioare și impactul asupra misiunilor

Comisia de Investigații Maritime a USCG a concluzionat că structura navei Titan a început să se deterioreze cu un an înainte de incident. În timpul celei de-a 80-a scufundări, din iunie 2022, pasagerii au raportat auzirea unei bubuituri pe parcursul ascensiunii la suprafață. Datele colectate de la senzorii instalați pe Titan au arătat că zgomotul provenea din delaminarea straturilor de fibră de carbon care formau corpul navei, un proces care a indicat începutul sfârșitului pentru Titan.

Locotenent-comandantul Katie Williams din cadrul USCG a declarat: „Delaminarea la scufundarea 80 a fost începutul sfârșitului. Toți cei care au îmbarcat pe Titan după această scufundare și-au riscat viața.” Titan a efectuat încă trei scufundări înainte de a imploda în timpul ultimei sale misiuni din iunie 2023. După dezastru, OceanGate a suspendat operațiunile pentru a colabora cu anchetele în curs.

Victimele tragediei

Printre cei care au pierit în accident se numără Stockton Rush, exploratorul britanic Hamish Harding, omul de afaceri britanic Shahzada Dawood și fiul său, Suleman, în vârstă de 19 ani, precum și expertul francez în Titanic, Paul-Henri Nargeolet. USCG urmează să publice un raport final al anchetei la sfârșitul acestui an, în timp ce OceanGate se confruntă cu o analiză detaliată a activităților sale din trecut.

Avertizări asupra dezvoltării Titan

Experții din domeniul submersibilității au tras un semnal de alarmă pentru Stockton Rush, subliniind riscurile potențial „catastrofale” asociate cu proiectul Titan. Aceștia au exprimat îngrijorarea cu privire la aspectele tehnice și de siguranță ale navelor submersibile, care ar putea duce la incidente grave în cazul în care nu sunt gestionate corespunzător.

Acțiuni legale împotriva companiei

În urma tragediei, un membru al familiei uneia dintre victime a decis să acționeze în judecată compania, acuzând-o de neglijență. Procesul evidențiază îngrijorările legate de standardele de siguranță și de responsabilitatea companiei în dezvoltarea și operarea submersibilului Titan.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *