Declarațiile Ministrului Educației despre practicile didactice
Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat marți, în cadrul unui interviu, că este necesară adoptarea unor „măsuri drastice” împotriva metodei prin care unii profesori îi obligă pe elevi să transcrie texte după dictare sau din manuale. El a subliniat că această abordare nu contribuie la dezvoltarea culturii, abilităților practice sau valorilor pe care elevii ar trebui să le învețe la școală.
Propunerea de interzicere a dictării în școli
David a exprimat dorința de a interzice această practică în instituțiile de învățământ, subliniind că problema nu constă doar în conținutul predat, ci mai ales în metodele de predare utilizate. „Metoda de predare este esențială. Dacă nu se dorește antrenarea scrisului în raport cu limbajul oral, ar trebui să interzicem dictarea conținuturilor din manuale, deoarece aceasta este o abordare dăunătoare”, a declarat el.
Impactul negativ al transcrierii textelor
Ministrul a evidențiat că transcrierea textelor din manuale nu constituie un transfer de competențe. În cazurile întâlnite în unele licee, unde elevii sunt solicitați să copieze pasaje, este necesară intervenția autorităților. „Măsura trebuie să fie drastică. Este esențial să avem formări pentru metode moderne de predare, iar practicile actuale ar trebui să fie revizuite”, a adăugat David.
Definirea unui manual bun
În plus, ministrul a discutat despre caracteristicile unui manual eficient. Potrivit lui, un manual bun ar trebui să fie atrăgător pentru elevi, astfel încât aceștia să fie curioși să citească lecțiile înainte de a le studia. „De exemplu, un manual despre democrație ar trebui să încurajeze elevii să exploreze subiectul și să devină interesați de conținutul acestuia. Din păcate, nu suntem încă acolo”, a concluzionat el.