Probleme majore la metroul din București
În urma unei inspecții, s-au identificat 49 de defecțiuni tehnice în luna iulie 2025, iar activitățile de siguranță a circulației au fost efectuate de personal neautorizat. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a publicat aceste concluzii pe Facebook, subliniind gravitatea situației.
Declarațiile ministrului despre problemele identificate
„Siguranța pasagerilor din metrou este prioritară! Așa cum am promis, vă țin la curent cu situația de la Metrorex. Multe dintre sesizările pe care le-am primit s-au confirmat”, a declarat ministrul. Raportul Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR) a evidențiat defecțiuni tehnice, lipsa de personal calificat și abateri în procesul de instruire a angajaților.
Probleme de personal și instruire defectuoasă
Printre neregulile semnalate se numără circulația trenurilor cu mai puțini însoțitori decât prevede regulamentul și implicarea personalului neautorizat în activități legate de siguranța pasagerilor. Abaterile din procesul de instruire ridică semne de întrebare asupra pregătirii personalului responsabil cu siguranța călătorilor.
Sancțiuni și măsuri pentru remediere
ASFR a aplicat sancțiuni și a impus măsuri clare, cu termene precise, pentru corectarea neregulilor. Ministrul Șerban a subliniat că nu vor exista compromisuri în ceea ce privește siguranța pasagerilor.
Controverse privind sporurile acordate personalului
Ministrul a abordat și subiectul sporurilor acordate angajaților care lucrează la suprafață, dar care primesc compensații ca și cum ar activa în subteran. „Dumneavoastră, cei care lucrați la suprafață și încasați acest spor în mod imoral, puteți să vă mutați în subteran, unde să vă bucurați de el în mod justificat”, a transmis ministrul.
Concluzie
Problemele identificate la metroul din București ridică serioase semne de întrebare asupra siguranței pasagerilor și a gestionării resurselor umane, ceea ce ar putea avea implicații semnificative pentru viitorul transportului public din capitală.