Meta va realiza cel mai lung cablu subacvatic din lume. Ce sumă investește compania lui Mark Zuckerberg în „Proiectul Waterworth”

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Meta anunță construirea unui cablu submarin de 50.000 km

Meta a dezvăluit planurile pentru un cablu submarin impresionant, ce va avea o lungime de 50.000 de kilometri, având scopul de a conecta întreaga planetă. Acest proiect, denumit „Waterworth”, va interconecta Statele Unite, India, Africa de Sud, Brazilia și alte regiuni, devenind astfel cel mai lung cablu subacvatic din lume la finalizarea sa, conform declarațiilor companiei.

Extinderea infrastructurii tehnologice

Compania Meta, cunoscută pentru platformele sale Facebook, Instagram și WhatsApp, își propune să își extindă influența în domeniul tehnologiei, dincolo de rețelele sociale, inclusiv în domeniul inteligenței artificiale și al infrastructurii necesare acestora. Proiectul său ambițios va oferi „conectivitate de vârf” pe cinci continente și va susține inițiativele de inteligență artificială ale companiei.

Beneficiile economice și tehnologice

Cu un cost estimat de mai multe miliarde de dolari, inițiativa are ca obiectiv îmbunătățirea conectivității globale prin intermediul „autostrăzilor digitale”. Meta a subliniat că acest proiect va facilita cooperarea economică, va sprijini incluziunea digitală și va deschide noi oportunități pentru dezvoltarea tehnologică în regiunile conectate.

Tehnologia cablurilor submarine

Cablul va utiliza un sistem avansat, format din 24 de perechi de fibre, ceea ce îi va conferi o capacitate superioară. Cablurile submarine au devenit esențiale pentru susținerea diverselor servicii digitale, având în vedere că peste 95% din traficul global de internet circulă prin aceste cabluri. În prezent, există mai mult de 600 de sisteme de cablu submarin în întreaga lume, inclusiv cablul 2Africa, sprijinit de Meta și operatori de rețele mobile, ce leagă trei continente pe o distanță de 45.000 de kilometri.

Investițiile în infrastructura de cablu

Companiile de tehnologie care oferă servicii web au investit sume considerabile în infrastructura de cablu. Google, de exemplu, a anunțat că va construi primul cablu submarin care va conecta Africa și Australia și a dedicat 1 miliard de dolari pentru a îmbunătăți conectivitatea cu Japonia prin două noi cabluri în Oceanul Pacific.

Perspectivele analistului

Potrivit analistului de telecomunicații Paolo Pescatore, Meta demonstrează o dorință puternică de a-și extinde influența în domeniul conectivității. Această inițiativă, pe lângă beneficiile sale investiționale, ar putea atrage atenția autorităților de reglementare, având în vedere creșterea puterii companiilor tehnologice mari.

Provocările de securitate

Pe măsură ce importanța cablurilor submarine crește, apar și îngrijorări legate de vulnerabilitatea acestora la atacuri sau accidente. După incidentele de vandalizare a mai multor cabluri, experții avertizează că infrastructura de comunicații subacvatice devine un teren propice pentru tensiuni geopolitice și conflicte. NATO a demarat o misiune în ianuarie pentru a îmbunătăți supravegherea navelor în Marea Baltică, ca răspuns la deteriorările recente.

Apel pentru Dovezi cu Privire la Rezistența Infrastructurii Submarine a Regatului Unit

O comisie parlamentară din Regatul Unit a inițiat recent un apel pentru a obține dovezi referitoare la capacitatea țării de a face față unei posibile perturbări a infrastructurii submarine. Această solicitare evidențiază o îngrijorare tot mai mare cu privire la amenințările reprezentate de „capabilitățile ruse și chineze de a compromite infrastructura submarină, în special în momente de tensiune sau conflict intensificat”.

Proiectul Waterworth: Măsuri pentru Protejarea Cablurilor Submarine

Într-o postare recentă pe blog, Meta a anunțat lansarea „Proiectului Waterworth”, prin care compania își propune să instaleze un sistem de cabluri la adâncimi de până la 7.000 de metri. Proiectul va implementa tehnici de îngropare avansate în zonele cu risc crescut, cum ar fi apele puțin adânci de lângă coastă, pentru a preveni deteriorarea cauzată de ancorele navelor și alte pericole.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *