Lansarea caracteristicii de traducere cu inteligență artificială de către Meta
Meta a anunțat lansarea unei funcții de traducere vocală cu ajutorul inteligenței artificiale pentru toți utilizatorii Facebook și Instagram la nivel global. Această caracteristică permite creatorilor să traducă conținutul în alte limbi, pentru a ajunge la o audiență mai largă.
Funcționalitățile caracteristicii
Funcția a fost prezentată pentru prima dată la conferința de dezvoltatori Meta Connect de anul trecut, unde s-a anunțat testarea traducerilor automate ale vocilor creatorilor în reels pe Facebook și Instagram. Meta subliniază că traducerile AI vor utiliza sunetul și tonul vocii creatorului pentru a face vocea dublată să sune autentic în noua limbă.
Creatorii pot folosi opțional o funcție de sincronizare a buzelor, care aliniază traducerea cu mișcările buzelor, oferind un aspect mai natural. La lansare, caracteristica suportă traduceri între engleză și spaniolă, cu intenția de a adăuga și alte limbi în viitor.
Criteriile de acces
Traducerile AI sunt disponibile pentru creatorii de pe Facebook care au 1.000 de urmăritori sau mai mult și pentru toate conturile publice de pe Instagram, în regiunile unde Meta AI este disponibil. Creatorii pot accesa opțiunea prin clic pe „Translate your voice with Meta AI” înainte de a publica un reel. Aceștia pot activa traducerile și pot alege dacă doresc să includă sincronizarea buzelor.
Controalele și metricile pentru creatori
Creatorii pot vizualiza traducerile și sincronizările buzelor înainte de a le publica, având posibilitatea de a dezactiva oricare dintre opțiuni. Cei care vizionează reel-urile traduse vor vedea o notă la baza videoclipului care indică utilizarea Meta AI pentru traducere. Utilizatorii care nu doresc să vizioneze reel-uri traduse în anumite limbi pot dezactiva această opțiune în meniul de setări.
Creatorii vor avea, de asemenea, acces la o nouă metrică în panoul de Insights, unde pot vizualiza numărul de vizionări pe limbi, ajutându-i să înțeleagă mai bine cum conținutul lor ajunge la noi audiențe prin traduceri.
Recomandări pentru utilizarea caracteristicii
Meta recomandă creatorilor să se poziționeze cu fața spre cameră, să vorbească clar și să evite să își acopere gura atunci când înregistrează. De asemenea, sunetul de fundal sau muzica minimă ajută la îmbunătățirea calității traducerii. Funcția suportă până la două voci, care nu trebuie să vorbească simultan pentru a funcționa corect.
Funcționalități suplimentare pentru creatorii de pe Facebook
Creatorii de pe Facebook vor putea încărca până la 20 de piste audio dublate de către ei înșiși pentru a-și extinde audiența dincolo de piețele vorbitoare de engleză sau spaniolă. Această opțiune este disponibilă în secțiunea „Closed captions and translations” din Meta Business Suite și suportă adăugarea traducerilor atât înainte, cât și după publicare, spre deosebire de funcția AI.
Viitorul traducerilor cu inteligență artificială
Meta a menționat că vor fi suportate mai multe limbi în viitor, însă nu a oferit detalii despre care vor fi acestea sau când vor fi disponibile. Adam Mosseri, șeful Instagram, a explicat că se dorește ajutarea creatorilor să ajungă la audiențe care nu vorbesc aceeași limbă, facilitând astfel creșterea numărului de urmăritori și valorificarea platformei.
Lansarea acestei caracteristici subliniază angajamentul Meta de a depăși barierele culturale și lingvistice, oferind creatorilor oportunități de a se conecta cu audiența globală.