Meta a descoperit o nouă metodă de a te captiva: chatboți care îți trimit mesaje întâi.

Moderator
6 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Meta a descoperit o nouă metodă de a te captiva: chatboți care îți trimit mesaje întâi

Imaginează-ți că mesajezi câțiva prieteni pe aplicația Facebook Messenger sau WhatsApp și primești un mesaj nesolicitat de la un chatbot AI care este obsedat de filme.

„Sper că ai o zi armonioasă!” scrie acesta. „Am vrut să verific dacă ai descoperit recent coloane sonore sau compozitori preferați. Sau poate ai dori câteva recomandări pentru următoarea ta seară de film? Spune-mi și voi fi fericit să te ajut!”

Aceasta este un exemplu real al unui persona AI numit „Maestrul Magiei Cinematografice” care ar putea trimite un mesaj proactiv pe Messenger, WhatsApp sau Instagram, conform liniilor directoare de la firma de etichetare a datelor Alignerr, vizualizate de Business Insider.

Surse din documentele scurse au dezvăluit că Meta colaborează cu Alignerr pentru a antrena chatboți personalizabili care să contacteze utilizatorii fără a fi solicitați și să urmeze orice conversații anterioare. Acest lucru înseamnă că boții, pe care utilizatorii îi pot crea pe platforma Meta AI Studio, își amintesc informații despre utilizatori.

Meta a confirmat că testează mesaje de urmărire cu AI-urile pentru TechCrunch.

Chatboții AI vor trimite urmăriri doar în termen de 14 zile după ce un utilizator inițiază o conversație și dacă utilizatorul a trimis cel puțin cinci mesaje către bot în acel interval de timp. Meta precizează că chatboții nu vor continua să trimită mesaje dacă nu există răspuns la prima urmărire. Utilizatorii pot păstra boții lor privați sau îi pot împărtăși prin povești, linkuri directe și chiar afișa pe un profil de Facebook sau Instagram.

„Aceasta îți permite să continui să explorezi subiecte de interes și să te angajezi în conversații mai semnificative cu AI-urile din aplicațiile noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta.

Tehnologia este similară cu cea oferită de startup-uri AI precum Character.AI și Replika. Ambele companii permit chatboților lor să inițieze conversații și să pună întrebări pentru a funcționa ca AI companions. Noua CEO al Character.AI, Karandeep Anand, s-a alăturat echipei luna trecută, după ce a fost VP al produselor de afaceri la Meta.

Însă, odată cu angajamentul vine și riscul. Character.AI se află în prezent în mijlocul unui proces judiciar după ce s-au făcut acuzații că unul dintre boții companiei a jucat un rol în moartea unui băiat de 14 ani.

Când a fost întrebat cum plănuiește Meta să abordeze siguranța pentru a evita situații precum cea a Character.AI, un purtător de cuvânt a îndrumat TechCrunch către o serie de avertismente. Unul dintre acestea precizează că răspunsul unui AI „poate fi inexact sau inadecvat și nu ar trebui utilizat pentru a lua decizii importante.” Altul menționează că AI-urile nu sunt profesioniști autorizați sau experți instruiți pentru a ajuta oamenii.

„Convorbirile cu AI-uri personalizate nu pot înlocui sfaturile profesionale. Nu ar trebui să te bazezi pe conversațiile cu AI pentru sfaturi medicale, psihologice, financiare, legale sau orice alt tip de sfat profesional.”

TechCrunch a întrebat, de asemenea, Meta dacă impune o limită de vârstă pentru interacțiunea cu chatbot-urile sale. O scurtă căutare pe internet nu a găsit limitări impuse de companie pentru utilizarea AI-ului Meta, deși legile din Tennessee și Puerto Rico limitează adolescenții în anumite interacțiuni.

La prima vedere, misiunea este aliniată cu căutarea lui Mark Zuckerberg de a combate „epidemia de singurătate.” Totuși, majoritatea afacerii Meta se bazează pe veniturile din publicitate, iar compania a câștigat o reputație pentru utilizarea algoritmilor pentru a menține oamenii derulând, comentând și apreciind, ceea ce se corelează cu mai multe priviri la reclame.

În documentele de instanță care au fost desecretizate în aprilie, Meta a prezis că produsele sale de AI generativ vor asigura între 2 miliarde și 3 miliarde de dolari în venituri în 2025 și până la 1,4 trilioane de dolari până în 2035. Multe, dacă nu chiar majoritatea, dintre acestea vor proveni din acordurile de împărțire a veniturilor cu companiile care găzduiesc colecția sa deschisă de modele Llama. Compania a declarat că asistentul său AI ar putea, în cele din urmă, să afișeze reclame și să ofere o opțiune de abonament.

Meta a refuzat să comenteze întrebările TechCrunch despre cum plănuiește să comercializeze chatbot-urile sale AI, dacă intenționează să includă reclame sau răspunsuri sponsorizate și dacă strategia pe termen lung a companiei cu privire la companionii AI implică integrarea cu Horizon, jocul social de realitate virtuală al Meta.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *