Problemele sistemului de învățământ românesc
Marius Lulea, reprezentant al AUR, a discutat despre starea critică a sistemului de educație din România, subliniind că, în ciuda lipsei fondurilor pentru educație, resursele sunt disponibile pentru cei privilegiați. La începutul anului școlar, profesorii au început să boicoteze activitățile, simțindu-se ignorați de politicieni.
Condiții inadecvate pentru educație
În prezent, copiii învață în clase supraaglomerate, fără programe de tip „after-school” și fără mese calde. Politicienii au preferat să aloce miliarde pentru sinecuri, în loc să investească în educație. Profesorii, care ar trebui să fie sprijiniți, sunt adesea umiliți și împovărați de birocrație. Acestora li se reproșează responsabilitatea pentru un sistem educațional aflat în colaps, în loc să fie recunoscută necesitatea de a investi în educație, care ar trebui să primească 6% din PIB.
Declinul demografic și impactul asupra viitorului
România se confruntă cu un declin demografic alarmant. Dacă acum 35 de ani se nășteau aproape 400.000 de copii anual, astăzi numărul a scăzut la aproximativ 150.000. Această situație a dus la închiderea școlilor din mediul rural și urban mic, lăsând clasele goale și afectând viitorul țării.
Critica adusă clasei politice
Lulea acuză politicienii de dezintegrarea societății prin manipulare și competiții artificiale, care creează diviziuni în rândul cetățenilor. Profesorii, medicii, antreprenorii și alți profesioniști suferă din cauza unei clase politice corupte. El subliniază că, pentru ca România să aibă un viitor, este esențial să se investească în educația copiilor.
Concluzie
Problemele din educație și declinul demografic reprezintă o amenințare serioasă pentru viitorul României, iar soluția este o reformă profundă a sistemului educațional, susținută de resursele necesare.