Kyte, competitorul de top al Hertz, își închide porțile

Moderator
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Închiderea Kyte

Startup-ul de închiriere auto Kyte s-a închis la aproape un an după ce și-a redus personalul și a ieșit din majoritatea orașelor din Statele Unite. Compania a vândut lista sa de clienți către Turo în luna iulie și a intrat într-o formă de insolvență în California, conform unui anunț adresat creditorilor Kyte.

Dificultăți financiare

Kyte a avut dificultăți la plată pentru unele dintre împrumuturile sale la începutul acestui an, ceea ce a dus la recuperarea și lichidarea flotei de vehicule de către principalul său creditor. Consiliul de administrație al Kyte a căutat diverse soluții financiare pentru a menține compania pe linia de plutire, dar nu a reușit să obțină finanțare, motiv pentru care a votat pentru închiderea afacerii.

Probleme pentru clienți

Deși Kyte a transferat lista de clienți către Turo, mulți utilizatori care au rezervat anterior călătorii înainte de închidere s-au plâns că așteaptă rambursări de sute de dolari. Unii au reușit să obțină returnarea banilor prin intermediul companiilor de carduri de credit, în timp ce alții nu au avut același succes. CEO-ul Kyte, Nikolaus Volk, a sugerat că returnările de fonduri ar putea fi cea mai rapidă modalitate pentru clienți de a recupera banii.

Istoricul companiei

Fondată în 2019, Kyte oferea mașini de închiriat la cerere, livrate direct la ușa clienților. Compania controla propria flotă de vehicule, asemănându-se mai mult cu ZipCar și mai puțin cu ofertele peer-to-peer ale altor jucători precum Turo. Kyte a crescut în 14 piețe și a strâns peste 300 de milioane de dolari în finanțare, promovându-se ca fiind „cel mai bun competitor al Hertz”.

Declinul afacerii

Problemele financiare ale Kyte au început să se acutizeze în 2024. Volk a declarat că firma se confrunta cu dificultăți în generarea fluxului de numerar liber în piețe precum Atlanta, Chicago, Boston și Washington, D.C. Echipa sa a explorat opțiunea vânzării afacerii, dar a decis să restructureze și să se concentreze pe atingerea profitabilității în piețele mari, precum San Francisco și New York City.

Tendințe în industria închirierii auto

Kyte nu este singurul startup din acest sector care a întâmpinat probleme, în special în Statele Unite. Getaround, un alt serviciu de închiriere auto peer-to-peer, și-a închis operațiunile din SUA în februarie pentru a se concentra pe afacerile din Europa. Fondatorul TrueCar, Scott Painter, a renunțat la subscripțiile auto în 2024 după ce a întâmpinat dificultăți cu afacerea sa Autonomy.

Concluzie

Închiderea Kyte evidențiază provocările cu care se confruntă startup-urile din domeniul închirierii auto, subliniind volatilitatea pieței și dificultățile financiare persistente în acest sector.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *