Vânzările Hummerului electric se apropie de cele ale F-150 Lightning
General Motors a vândut 4.508 camioane și SUV-uri electrice Hummer în al doilea trimestru din SUA, apropiindu-se astfel de vânzările F-150 Lightning ale Ford, în ciuda unei diferențe de preț de zeci de mii de dolari.
Vânzările Hummer au fost parte dintr-un trimestru de succes pentru vehiculele electrice ale GM, făcând din companie una dintre puținele mărci auto care au înregistrat o creștere reală a vânzărilor de EV-uri în SUA, conform datelor publicate marți. Compania a vândut 17.420 SUV-uri electrice Equinox, 3.056 pickup-uri electrice Silverado, 6.549 Blazer EV, 1.810 Escalade IQ EV și 1.524 camioane electrice GMC Sierra.
GM a beneficiat și de pe urma diviziei sale comerciale de EV-uri, BrightDrop, care a vândut 1.318 furgonete electrice în această perioadă de trei luni, comparativ cu 490 anul trecut. În ansamblu, vânzările de EV-uri ale GM pentru acest trimestru au crescut cu 111%, în ciuda eliminării modelului Bolt EV și EUV — deși această creștere a fost parțial determinată de faptul că multe dintre aceste modele erau fie complet noi, fie nu erau disponibile în al doilea trimestru din 2024.
Aceasta contrastează cu situația altor producători auto care vând EV-uri în Q2, cel puțin pe baza datelor disponibile până acum. Rivalul Ford a înregistrat o scădere de 31% a vânzărilor de vehicule electrice în SUA în al doilea trimestru din 2025, determinată de o prăbușire a vânzărilor de furgonete E-Transit și de o popularitate în scădere a F-150 Lightning. În același timp, vânzările vehiculelor hibride au crescut cu peste 23% comparativ cu anul trecut.
La mijlocul anului, Ford a vândut un total de 38.988 de vehicule electrice — o scădere de aproape 12% față de vânzările de EV-uri înregistrate de Ford în aceeași perioadă din 2024. Aceasta în ciuda faptului că vânzările totale au crescut, parțial datorită unei promoții agresive de preț pentru angajați în fața tarifelor auto.
După câțiva ani de creștere, vânzările de EV-uri în SUA se confruntă acum cu dificultăți, deoarece administrația Trump amenință să elimine stimulentele fiscale federale și alte subvenții. Chiar și Hyundai, care a avut succes cu vehiculele sale electrice în SUA, a raportat marți că vânzările modelului Ioniq 5 și Ioniq 6 au scăzut cu 12% și, respectiv, 8%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Kia a înregistrat scăderi și mai mari în vânzările modelului său EV9 și EV6. Tesla este așteptată să publice rezultate similare, dezamăgitoare, pentru vânzări în trimestrul respectiv.
Ford a înregistrat o scădere de aproape 20% în vânzările modelului Mustang Mach-E în al doilea trimestru, ajungând la 10.178 de unități vândute. A vândut doar 5.842 F-150 Lightning, o scădere de 26%. De asemenea, Ford a vândut doar 418 furgonete E-Transit, în scădere de la 3.410 în al doilea trimestru din 2024. (Compania a declarat pentru TechCrunch că vânzările E-Transit au scăzut ca urmare a plasării unor comenzi mari de flote în primul trimestru.)
Presiunea asupra sectorului auto din partea administrației Trump, care a promis tarife pe acest sector, a condus inițial la o creștere a vânzărilor, pe fondul temerilor că prețurile vor crește. Totuși, acest impuls nu a durat pentru EV-urile Ford, care au început să devină depășite. Mustang Mach-E a fost lansat la sfârșitul anului 2020, iar F-150 Lightning a intrat pe piață în mijlocul anului 2022. Ford lucrează la o gamă de EV-uri mai ieftine, începând cu un camion mic, dar acestea nu vor fi disponibile până în 2027.