Grindeanu: Peste 70 de milioane de tone de mărfuri au fost tranzitate prin România. Portul Constanța, cel mai semnificativ port de la Marea Neagră.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

România, un punct strategic în criza ucrainiană

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat în cadrul Reuniunii Quint de la Chișinău că România a demonstrat o capacitate excepțională de adaptare și acțiune în fața crizei generate de conflictul din Ucraina. Țara noastră a devenit un punct strategic esențial pentru tranzitul a peste 70 de milioane de tone de mărfuri, în special cereale și produse agricole.

Rolul crucial al Portului Constanța

Grindeanu a subliniat importanța Portului Constanța, care a crescut în relevanță, devenind „cel mai important port de la Marea Neagră”. În cadrul celei de-a 11-a Reuniuni la nivel înalt în format Quint, ministrul a detaliat măsurile adoptate de România pentru a facilita fluxurile comerciale și a asigura navigabilitatea în contextul crizei ucrainene.

„Încă din 2022, România a demonstrat capacitatea de a se adapta rapid la contexte internaționale. Am prezentat măsurile implementate de la începutul conflictului din Ucraina, inclusiv creșterea capacității operaționale a Portului Constanța, Portului Galați și a Canalului Sulina”, a transmis Grindeanu.

Îmbunătățirea infrastructurii

În plus, a fost operaționalizată infrastructura feroviară și rutieră din principalele porturi. Ministrul a subliniat că, prin aceste îmbunătățiri, România a devenit un pilon crucial în reconstrucția Ucrainei, colaborând strâns cu partenerii din NATO și Uniunea Europeană.

„Am îmbunătățit capacitatea feroviară și rutieră de-a lungul întregii frontiere cu Ucraina și Republica Moldova. Prin toate aceste măsuri, am demonstrat că avem capacitatea de a acționa integrat și strategic alături de partenerii noștri internaționali”, a adăugat el.

Beneficiile economice ale infrastructurii modernizate

Grindeanu a menționat că Portul Constanța a devenit, în prezent, cel mai important port de la Marea Neagră. „Infrastructura rutieră și feroviară din zona punctelor de trecere a frontierei cu Ucraina și Republica Moldova a fost semnificativ îmbunătățită”, a completat ministrul.

Acesta a subliniat că infrastructura modernizată va aduce beneficii economice considerabile și va spori atractivitatea României pentru investitori. „Această infrastructură va rămâne operațională și după încheierea conflictului, asigurând României un rol important în procesul de reconstrucție a Ucrainei”, a afirmat Grindeanu.

Impactul asupra economiei românești

Acest aspect va genera beneficii semnificative pentru economia României și pentru forța de muncă locală, mai ales în contextul în care majoritatea operațiunilor companiilor implicate în reconstrucție vor fi coordonate de pe teritoriul românesc.

„Impozitele și taxele plătite de companiile care se vor reloca aici vor contribui la creșterea veniturilor bugetului de stat, iar acești bani vor putea fi utilizați pentru dezvoltarea continuă a economiei și infrastructurii românești. Unul dintre efectele așteptate este creșterea atractivității României pentru investitori”, a conchis Sorin Grindeanu.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *