Ford renunță la linia de asamblare a lui Henry Ford pentru a produce vehicule electrice accesibile în SUA

Moderator
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Transformarea uzinei Ford din Louisville

Ford a anunțat luni că va investi 2 miliarde de dolari pentru a transforma uzina de asamblare din Louisville într-o fabrică capabilă să producă o nouă generație de vehicule electrice accesibile, începând cu un camion de dimensiuni medii, cu un preț de bază de 30.000 de dolari, care va fi lansat în 2027.

Schimbarea sistemului de asamblare

Aceasta nu este o actualizare standard a fabricii. Pentru a reduce costurile de fabricație, Ford a abandonat sistemul de linie de asamblare în mișcare, lansat de fondatorul său, Henry Ford, acum mai mult de 112 ani. Această disponibilitate de a schimba un sistem vechi de un secol reflectă provocările de a vinde o linie de vehicule electrice accesibile, care pot fi produse în Statele Unite mai repede, mai eficient și cu mai puține piese, păstrând în același timp marjele de profit.

Noul sistem de producție

O echipă centrală de aproximativ 500 de persoane din California, condusă de fostul executiv Tesla Alan Clarke, a petrecut câțiva ani dezvoltând noul sistem de producție și platforma de vehicule. Rezultatul este ceea ce Ford numește „sistem de producție universal”, care transformă linia de asamblare într-un sistem cu trei ramuri. Ford a dezvoltat, de asemenea, o platformă EV universală care va folosi baterii din fosfat de fier litiu, utilizând tehnologie licențiată de la compania chineză CATL, fabricată la noua sa fabrică BlueOval Battery Park din Michigan, care va costa 3 miliarde de dolari și va crea 1.700 de locuri de muncă.

Inovații în asamblare

Noua platformă EV va consta din mari unicastings din aluminiu, folosind mult mai puține piese, și va permite asamblarea frontală și din spate a vehiculului pe două dintre ramuri. A treia ramură este dedicată asamblării bateriei structurale, a scaunelor, consolelor și covoarelor. La finalul liniei, cele trei componente vor fi unite pentru a forma vehiculul.

Beneficiile noului sistem

Platforma EV va folosi cu 20% mai puține piese decât un vehicul tipic și va fi produsă cu 15% mai repede. Alan Clarke a menționat că experții în producție vor fi surprinși de viteza cu care un vehicul poate fi realizat folosind acest sistem inovator.

Impact asupra forței de muncă

Noul format și platforma EV vor schimba modul în care funcționează uzina din Louisville, reducând numărul de muncitori angajați acolo. În prezent, Ford are aproximativ 2.808 muncitori la uzina din Louisville, care produce modelele Ford Escape și Lincoln Corsair, producția acestor vehicule continuând până în 2026, înainte de a trece la noua familie de EV-uri. În cele din urmă, uzina va susține 2.200 de muncitori. Ford a oferit un program special de stimulente pentru pensionare pentru angajați.

Colaborarea cu UAW

O reducere a numărului de muncitori și o automatizare „semnificativă” ar putea genera proteste din partea United Auto Workers. Totuși, Clarke a menționat că Ford a colaborat strâns cu UAW încă de la început, iar echipele sunt entuziasmate de viitorul proiectului, conștientizând că trebuie să rămână competitive și să obțină profit pentru a menține locurile de muncă în America.

Concluzie

Transformarea uzinei Ford din Louisville și implementarea noului sistem de producție reprezintă o mișcare semnificativă în direcția competitivității în industria vehiculelor electrice, având potențialul de a influența atât locurile de muncă, cât și tehnologiile de fabricație din SUA.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *