Finlanda a identificat probleme serioase la petrolierul Eagle S, suspectat de sabotaj al cablurilor din Marea Baltică.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
4 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Finlanda investighează petrolierul Eagle S, suspectat de activități ilegale

Finlanda a anunțat că petrolierul Eagle S, suspectat de a face parte din „flota din umbră” a Rusiei, a fost reținut din cauza unor probleme serioase cu cablurile din Marea Baltică. Directorul general al Sectorului Maritim din Agenția finlandeză de Transport și Comunicații (Traficom), Sanna Sonninen, a subliniat că „deficiențele identificate sunt atât de grave încât operarea navei este interzisă până la remedierea acestora”. Aceasta a fost menționată într-un comunicat emis pe 8 ianuarie. Remedierea problemelor necesită asistență externă, ceea ce va prelungi perioada de inactivitate a navei.

Investigații asupra incidentelor din Marea Baltică

O anchetă penală este în curs de desfășurare cu privire la petrolierul Eagle S, care este suspectat de sabotarea cablului de alimentare EstLink-2, ce leagă Finlanda de Estonia, incident petrecut pe 25 decembrie. În ultimele luni, au avut loc mai multe incidente similare în Marea Baltică, inclusiv deteriorarea unui cablu de internet care conectează Finlanda de Germania și un altul între Finlanda și Suedia.

Patrulele NATO în Marea Baltică

Ca răspuns la aceste amenințări, presa finlandeză a raportat că navele NATO vor începe să patruleze zonele maritime unde se află cablurile, ca măsură de descurajare pentru a preveni noi acte de sabotaj, presupus realizate de „flota din umbră” a Rusiei. Se estimează că până la 10 nave vor participa la aceste patrule de securitate și vor rămâne în zonă cel puțin până în luna aprilie.

„Flota din umbră” a Rusiei și implicațiile sale

„Flota din umbră” este compusă dintr-o serie de petroliere vechi, care funcționează fără asigurare, fiind folosite pentru a ocoli sancțiunile impuse Rusiei și pentru a asigura venituri Kremlinului. Aceste nave transportă țiței și produse petroliere interzise ca urmare a invaziei din Ucraina din februarie 2022.

Recuperarea ancorei și continuarea investigațiilor

Poliția finlandeză a anunțat pe 7 ianuarie că a recuperat o ancoră de pe fundul Mării Baltice în cadrul investigațiilor legate de deteriorarea cablurilor. Aceasta a fost identificată ca fiind ancoră a petrolierului Eagle S, care se suspectează că a fost implicat în incidentul de sabotaj. Autoritățile consideră că deteriorarea cablului EstLink-2 a fost cauzată de o navă care și-a târât ancora pe fundul mării, iar petrolierului îi lipsește o astfel de ancoră.

Colaborare internațională în anchetă

Marina suedeză a trimis un submarin pentru a sprijini Finlanda în anchetă, iar ancora recuperată a fost predată autorităților finlandeze. Biroul Național de Investigații al Finlandei (NBI) a comunicat că locația unde a fost găsită ancora coincide cu traseul urmat de Eagle S. În plus, s-a confirmat că căpitanul și un alt membru al echipajului petrolierului confiscat sunt cetățeni georgieni, iar Ambasada Georgiei a fost informată cu privire la reținerea acestora.

Moscova, pe de altă parte, a declarat că nu are nicio legătură cu petrolierul Eagle S și că confiscarea navei de către Finlanda nu reprezintă o problemă de interes pentru Rusia.

Rusia neagă implicarea în incidentele din Marea Baltică

Rusia a respins constant acuzațiile privind implicarea sa în diverse incidente care au afectat infrastructura din regiunea Mării Baltice. Această poziție a fost reiterată în repetate rânduri, oficialii ruși subliniind că nu au legătură cu aceste evenimente controversate.

Declarațiile Moscovei vin în contextul unor tensiuni crescânde în zonă, unde activitățile legate de infrastructură au fost frecvent subiect de discuție și speculații. Deși există îngrijorări internaționale cu privire la securitatea infrastructurii în Marea Baltică, Rusia continuă să conteste orice implicare în aceste situații.

Aceste negații sunt parte a unei strategii mai ample de a-și reafirma poziția pe scena internațională, în ciuda presiunilor și criticilor din partea comunității internaționale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *