Meta anunță acțiuni împotriva spamului pe Facebook
Meta a reiterat angajamentul său de a curăța platforma Facebook, concentrându-se în special asupra conturilor care generează spam. Compania a declarat că va impune penalizări conturilor care distribuie conținut considerat spam prin reducerea vizibilității acestora și dezactivarea opțiunii de monetizare.
Combaterea manipulării algoritmului
În comunicatul oficial, Meta a subliniat că va lua măsuri împotriva postărilor care încearcă să exploateze algoritmul Facebook. Aceste postări includ descrieri care nu corespund imaginilor distribuite sau utilizarea excesivă a etichetelor irelevante. „Am auzit feedback-ul vostru. Feedul Facebook nu afișează întotdeauna postări noi și interesante. Lucrăm la îmbunătățirea acestuia și vom implementa modificări pentru a sprijini creatorii de conținut și a oferi utilizatorilor un control mai mare asupra personalizării conținutului”, se menționează în comunicat.
Măsuri pentru autentificarea creatorilor
Meta a recunoscut că unele conturi încearcă să manipuleze algoritmul pentru a-și crește numărul de vizualizări, urmăritori sau pentru a obține beneficii financiare necorespunzătoare. Deși aceste acțiuni nu sunt întotdeauna malefice, ele generează conținut spam care afectează vizibilitatea creatorilor autentici. „În viitor, vom implementa măsuri pentru a reduce acest tip de conținut și a ajuta creatorii autentici să ajungă la un public mai larg”, promite compania.
Eliminarea reacțiilor false
O altă inițiativă anunțată de Meta vizează eliminarea conturilor care colaborează pentru a obține reacții false și care își asumă identități false. În aceste situații, vizibilitatea comentariilor considerate reacții false va fi, de asemenea, redusă, având în vedere că acestea sunt folosite de unele conturi pentru a-și spori vizibilitatea pe platformă.
Provocările cu conținutul generat de inteligența artificială
Facebook se confruntă, de asemenea, cu o problemă legată de postările de calitate scăzută create cu ajutorul inteligenței artificiale, deși acest aspect nu a fost menționat în comunicatul oficial. Spam-ul a devenit mai vizibil pe platformă, în special de când utilizatorii au început să primească din ce în ce mai mult conținut de la persoane pe care nu le urmăresc.