Elevii cu rezultate excelente la învățătură pot finaliza doi ani de studii într-un singur an școlar. Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
5 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Nouă metodologie pentru promovarea a doi ani de studii într-un an școlar

Ordinul ministrului Educației, care aprobă metodologia pentru promovarea a doi ani de studii într-un singur an școlar în învățământul preuniversitar, a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial. Această inițiativă vizează elevii capabili de performanțe academice înalte, permițându-le să avanseze rapid în parcursul educațional obligatoriu.

Cine poate beneficia de această oportunitate?

Conform metodologiei, accelerarea promovării se aplică elevilor care obțin rezultate școlare excepționale și care dispun de abilități fizice și intelectuale necesare pentru a se adapta cerințelor acestui proces. Aceștia pot parcurge doi ani de studii într-un singur an școlar, începând cu anul în care sunt înscriși, urmat de anul următor, pe care îl vor studia simultan cu anul curent. Totuși, această promovare se poate realiza o singură dată în fiecare ciclu de învățământ primar, gimnazial și liceal, iar clasele de început nu sunt incluse în program.

Condiții de înscriere pentru elevi

În învățământul primar, elevii pot fi înscriși în programul de studii accelerate începând cu clasa a III-a. Pentru a fi eligibili, aceștia trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  • Pentru clasele a III-a și a IV-a: calificativul „Foarte bine” la fiecare disciplină de studiu și la purtare în anul școlar anterior.
  • Pentru elevii din învățământul gimnazial și liceal: media generală 10 la fiecare disciplină de studiu și media anuală 10 la purtare în anul precedent.
  • Toți elevii trebuie să promoveze un test interdisciplinar din curriculumul clasei anterioare cu un punctaj de cel puțin 80%.

Organizarea programului

Metodologia prevede constituirea unei comisii de monitorizare a programului la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin decizia Consiliului de administrație și a directorului unității. Această comisie va avea rolul de a organiza și desfășura programul în condiții optime.

Evaluări și cerințe

Participarea elevilor în cadrul acestui program presupune frecventarea a cel puțin 50% din cursurile anului curent și 40% din cele ale celui de-al doilea an de studiu, conform unui plan personalizat de învățare. De asemenea, elevii vor fi evaluați periodic la fiecare disciplină din planul-cadru de învățământ pentru cei doi ani.

În concluzie, această metodologie oferă o oportunitate semnificativă pentru elevii cu performanțe înalte, facilitându-le accesul rapid la niveluri superioare de educație, cu evaluări și monitorizări riguroase pe parcursul întregului proces educațional.

Evaluarea elevilor în unitățile de învățământ preuniversitar

Evaluările curente pentru ambele clase vor fi realizate conform Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, precum și în conformitate cu planul personalizat de învățare, care include și formele de evaluare. Documentul subliniază faptul că, pentru finalizarea situației școlare, elevul va participa la evaluări periodice sumative pe parcursul anului școlar, acestea având loc după cel de-al doilea modul și în timpul celui de-al cincilea modul.

Modificarea programului de studiu

Părintele sau reprezentantul legal, împreună cu elevul, au posibilitatea de a solicita modificarea programului de studiu. Aceasta se poate realiza printr-o cerere adresată Consiliului profesoral al unității de învățământ, asigurând astfel adaptarea educațională la nevoile specifice ale elevului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *