Noi restricții de circulație pe podul suspendat de la Brăila
Podul suspendat peste Dunăre, cunoscut ca „Golden Gate-ul de România”, se confruntă cu noi restricții de circulație. Motivul principal este că sensul de mers spre Tulcea este în proces de reasfaltare. Această lucrare folosește o formulă de asfalt recentă, care a fost aplicată anul trecut pe ruta opusă și care a rezistat bine pe timpul iernii.
În doar doi ani de la inaugurarea podului, constructorul a efectuat reparații asupra asfaltului de cinci ori. Cheltuielile pentru realizarea acestui proiect s-au ridicat la peste 500 de milioane de euro, iar șoferii sunt nemulțumiți de calitatea lucrărilor, exprimându-și frustrările cu privire la situația actuală.
Problemele inițiale legate de asfalt
Podul a fost inaugurat în luna iulie 2023, iar la scurt timp au apărut primele probleme legate de asfalt, care au început să se crape și să prezinte denivelări. Aceasta a dus la deteriorarea vehiculului pentru mulți dintre cei care traversau Dunărea pe acest pod.
De atunci, constructorul a efectuat patru reparații în mai puțin de doi ani. Unii șoferi au comentat că este un exemplu de „treabă de mântuială”, subliniind că, în ciuda investițiilor considerabile, calitatea lucrărilor lasă de dorit.
Reparații recente și viitorul podului
În octombrie 2024, sensul de mers Tulcea – Brăila a fost închis timp de două luni, pentru a permite reparația celor aproximativ 2 kilometri de drum. Aceste lucrări utilizează un tip de asfalt cu o compoziție diferită, care, teoretic, ar trebui să fie mai rezistent.
În prezent, se desfășoară lucrări de asfaltare pe drumul spre Tulcea. Traficul de pe sensul Brăila – Tulcea a fost deviat pe sensul opus pentru a permite continuarea lucrărilor. Conform informațiilor din partea companiei naționale de drumuri, se estimează că toate restricțiile vor fi ridicate în jurul jumătății lunii iunie.
Monitorizarea podului și viitoarele proceduri
Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, întregul pod va rămâne sub monitorizare pentru a observa comportamentul noii formule de asfalt. Se speră că nu vor mai apărea deteriorări, iar ulterior se va discuta cu constructorul pentru a începe procedurile de recepție a lucrărilor, având în vedere că proiectul include și drumurile de legătură.