Recepția Podului de la Brăila, Supranumit Golden Gate de România
Podul de la Brăila, cunoscut sub denumirea de Golden Gate al României, ar putea fi recepționat în această vară, la doi ani de la inaugurare. În același timp, vor fi deschise și drumurile de legătură finalizate, dar care, în prezent, nu sunt accesibile circulației. Costul acestui pod suspendat a depășit 500 de milioane de euro.
Întârzieri în Recepția Podului
Cu o întârziere de doi ani, podul de la Brăila ar putea fi oficial receptionat de către Compania Națională de Drumuri (CNAIR) în mijlocul acestui an. Cele două drumuri de legătură, ce facilitează accesul și ocolesc orașele Brăila și Măcin, vor fi deschise odată cu recepția podului, așteptată pentru vară. Deși aceste drumuri sunt deja finalizate, ele rămân închise pentru circulație.
Problemele Întâmpinate
Diverse nereguli au condus la prelungirea termenelor de predare. Inițial, podul a avut probleme cu un pilon, cauzate de infiltrații. De asemenea, au fost descoperite șuruburi nestrânse, iar la scurt timp după inaugurare, asfaltul a cedat. În toamna anului trecut, constructorul a propus o nouă formulă de asfalt, care a fost aplicată pe sensul Tulcea-Brăila.
Observațiile CNAIR
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a declarat: „Suntem în perioada de observare a comportamentului asfaltului nou aplicat pe calea 2. Estimăm că în luna martie se va putea începe frezarea și reasfaltarea căii 1 cu noua formulă de asfalt, așa că până atunci nu se va putea face recepția întregului obiectiv.”
Impactul Asupra Șoferilor
Până la finalizarea lucrărilor, șoferii care doresc să ajungă în Tulcea sau Constanța sunt nevoiți să utilizeze ruta prin Măcin. Aceasta a generat nemulțumiri în rândul cetățenilor, care se plâng de condițiile de trafic. „Este groaznic! Semnalele de circulație sunt confuze, iar circulația este dificilă”, a declarat un pieton. Alții afirmă că trecerea mașinilor mari provoacă daune casei și creează un disconfort considerabil.”
Investiția în Infrastructură
Podul suspendat peste Dunăre reprezintă unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură din România. Uniunea Europeană și statul român au contribuit cu peste 500 de milioane de euro pentru realizarea acestei construcții esențiale.