Descoperă „misionarismul digital”: strategia inedită a Vaticanului pentru a conecta tinerii cu credința

Moderator
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Vaticanul și Misionarismul Digital

Vaticanul își propune să ajungă la tineri și să promoveze mesajul creștin prin intermediul rețelelor de socializare. În acest sens, a organizat „Jubileul Misionarilor Digitali și al Influencerilor Catolici” la Roma. Părintele Giuseppe Fusari, un preot din Brescia, subliniază importanța prezenței Bisericii pe platformele sociale, afirmând: „Toată lumea folosește rețelele de socializare, este important să fim și noi acolo”. Fusari are 63.000 de urmăritori pe Instagram și folosește acest canal pentru a împărtăși pasaje din Evanghelie.

Evenimentul Unic de la Vatican

„Jubileul Misionarilor Digitali și al Influencerilor Catolici” reunește mii de influenceri și vedete ale rețelelor sociale. Sora Albertine, o influencere catolică din Franța cu peste 320.000 de urmăritori pe Instagram, consideră acest eveniment o oportunitate de a se conecta cu colegii și de a încuraja o nouă formă de evanghelizare. Ea folosește platformele digitale pentru a ajunge la tineri și necatolici, împărtășind sfaturi despre citirea Bibliei și oferind rugăciuni ghidate.

Evanghelizarea Modernă

Vaticanul sprijină „misionarii digitali”, care au avut propria Liturghie în Bazilica Sfântul Petru. Papa Leon al XIV-lea, cu 14 milioane de urmăritori pe Instagram, i-a încurajat să „hrănească rețelele sociale cu speranță creștină”. Cardinalul filipinez Luis Antonio Tagle a subliniat că „cel mai mare influencer este Dumnezeu”, dar a avertizat și împotriva utilizării dăunătoare a rețelelor sociale.

Provocările și Întrebările Misionarilor Digitali

Deși susținuți de Vatican, misionarii digitali se confruntă cu incertitudini. Sora Albertine a ridicat întrebări legate de eventualele reguli și mandate pentru această misiune. Discuțiile continuă în privința modului în care să se scrie această nouă pagină de evanghelizare.

Concluzie

Strategia Vaticanului de a folosi rețelele sociale pentru evanghelizare reprezintă o adaptare la schimbările culturale și sociale actuale, reflectând o abordare modernă a credinței într-o lume digitalizată.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *