Departamentul de Justiție acuză Uber de discriminare față de persoanele cu dizabilități

Moderator
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Acuzații de discriminare împotriva Uber

Departamentul de Justiție al Statelor Unite a intentat un proces împotriva Uber, acuzând compania de ride-hailing că a încălcat legea federală prin discriminarea persoanelor cu dizabilități fizice.

Detalii despre acuzații

În special, divizia pentru drepturile civile a Departamentului de Justiție (DOJ) susține că compania și șoferii săi „refuză în mod obișnuit să servească indivizi cu dizabilități, inclusiv pe cei care călătoresc cu animale de serviciu sau care folosesc scaune cu rotile pliabile.”

Politici discriminatorii și taxe suplimentare

Uber este, de asemenea, acuzat că impune taxe suplimentare pasagerilor care necesită acomodări speciale, inclusiv taxe de anulare atunci când serviciul este refuzat. Aceste acțiuni și altele menționate în plângere încalcă Legea Americană privind Dizabilitățile, conform DOJ.

Impactul asupra persoanelor cu dizabilități

„În ciuda importanței serviciilor sale pentru persoanele cu dizabilități, Uber neagă acestor indivizi accesul complet și egal la serviciile sale în mai multe moduri critice,” au scris avocații DOJ. „Uber, de asemenea, refuză să modifice în mod rezonabil politicile, practicile sau procedurile sale atunci când este necesar pentru a evita discriminarea pasagerilor cu dizabilități.”

Aceste acțiuni au cauzat „daune economice, emoționale și fizice semnificative persoanelor cu dizabilități,” susține DOJ.

Contextul juridic

Uber nu a răspuns imediat solicitărilor prin email pentru comentarii. Compania s-a confruntat de mult timp cu acuzații că serviciile sale sunt discriminatorii față de persoanele cu dizabilități fizice. DOJ a dat în judecată compania în 2021 pentru supraîncărcarea acestor pasageri, iar în 2022 Uber a ajuns la un acord cu DOJ, plătind milioane de dolari pentru peste 65.000 de utilizatori afectați. De asemenea, compania a fost acționată în justiție de mai mulți pasageri care au susținut discriminări similare și s-a confruntat cu proteste publice.

Investigația în curs

DOJ afirmă în plângerea depusă în instanța federală joi în Districtul Nordic al Californiei că a alertat Uber în 2024 despre faptul că tratamentul companiei față de pasagerii cu dizabilități era investigat. Conform plângerii, după ce Uber a luat la cunoștință acest lucru, compania a implementat o funcție prin care pasagerii puteau să se autoidentifice călătorind cu animale de serviciu.

Concluzie

Acuzațiile aduse de DOJ împotriva Uber subliniază problemele persistente legate de accesibilitate și discriminare în serviciile de transport, având implicații semnificative asupra modului în care companiile de ride-hailing își desfășoară activitatea în raport cu persoanele cu dizabilități.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *