Ministrul Educației respinge reintroducerea tezelor și revenirea la sistemul semestrial
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu susține ideea reintroducerii tezelor conform modelului vechi, nici revenirea la structura anului școlar împărțit în semestre. Conform acestuia, accentul ar trebui să fie pus pe îmbunătățirea sistemului educațional actual.
Evaluările sumative rămân opțiune pentru profesori
Referitor la teze, ministrul a menționat că profesorii au în continuare posibilitatea de a efectua evaluări sumative. „Nu oprește nimeni pe nimeni să facă evaluări sumative pe disciplinele pe care le are, indiferent dacă se numesc teze sau nu. Chiar contează ponderea pe care o are în medie? Până la urmă, evaluarea sumativă este ceea ce contează”, a subliniat el.
Practicile neuniforme de evaluare
Daniel David a evidențiat că practica tezelor este „neuniformă”, având în vedere că standardele de evaluare nu sunt clar definite. „Până când vom clarifica aceste standarde de notare, eu sugerez să nu mai continuăm cu schimbările care bulversează copiii. Nu există argumente psiho-pedagogice care să justifice o revenire de la module la semestre. Deși nu am avut argumente puternice nici când am trecut de la semestre la module, odată ce am implementat schimbarea și lucrurile funcționează, nu ar trebui să mai facem modificări care să deranjeze elevii”, a mai adăugat ministrul Educației.
Focalizarea pe îmbunătățiri în sistemul actual
Ministrul David a încurajat concentrarea pe ceea ce poate fi realizat eficient în cadrul sistemului educațional existent, fără a iniția noi schimbări structurale.