Daniel David: Observ copii care, la finalul ciclurilor esențiale, nu dispun de competențele necesare pentru a se adapta la viață.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Provocările sistemului educațional preuniversitar

Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat faptul că sistemul educațional preuniversitar se confruntă cu o problemă serioasă de abandon, pierzând un număr semnificativ de copii pe parcursul educației lor. Acesta a evidențiat că rata abandonului este alarmant de ridicată, ceea ce afectează sute de mii de copii care nu reușesc să acceseze educația formală.

„Observ un sistem educațional preuniversitar care pierde foarte mulți copii, rata abandonului este extrem de mare. Vorbim despre sute de mii de copii care nu ajung în sistemul educațional. De asemenea, întâlnesc elevi care, la finalul ciclurilor cheie, nu posedă competențele necesare pentru a face față provocărilor vieții”, a declarat David în cadrul unei emisiuni.

Problema analfabetismului funcțional

Ministrul a menționat, de asemenea, o rată crescută de analfabetism funcțional, subliniind că aceasta reprezintă o provocare majoră pentru educația din România. „Văd o rată semnificativă de analfabetism funcțional și nu observ un sistem educațional care să valorifice creativitatea și inteligența noastră. În domeniul cercetării, constat o fragmentare mare și dificultăți în ceea ce privește competitivitatea internațională, capacitatea de a atrage proiecte și fonduri, precum și de a publica în reviste de prestigiu”, a adăugat el.

Soluții pentru îmbunătățirea sistemului educațional

Daniel David a discutat despre posibile soluții pentru aceste probleme, menționând că acestea sunt complexe, dar pot începe cu măsuri simple. „După Paști, vom evalua toți actorii relevanți din sistemul de cercetare, inclusiv universități și institute ale Academiei. Această evaluare ne va permite să identificăm cei care au competențe internaționale, astfel încât să le putem oferi suport în ceea ce privește salariile și infrastructura necesară”, a explicat ministrul.

„Voi susține o concentrare academică, în care institute mai mici să colaboreze pentru a forma o masă critică relevantă. Aceasta este esențială pentru cercetare și inovare. Odată ce avem o structură solidă, putem solicita finanțări suplimentare și atrage granturi internaționale”, a continuat el.

Învățământul superior și misiunea universităților

În ceea ce privește învățământul superior, ministrul a subliniat importanța ca universitățile să își definească clar misiunea. „Le-am cerut universităților să își asume una dintre cele trei misiuni: educație și cercetare avansată, educație și cercetare sau universități axate pe formarea resursei umane. Țara are nevoie de toate cele trei categorii, iar odată ce aceste misiuni sunt clarificate, studenții vor ști la ce să se aștepte”, a concluzionat David, subliniind că acest lucru trebuie realizat până în luna iunie, când se va putea face o evaluare publică a universităților din fiecare categorie.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *