Cum câțiva birocrați chinezi influențează soarta industriei auto globale

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Deciziile Chinei în Industria Auto Globală

Într-o clădire gri situată pe latura estică a pieței Tiananmen din Beijing, o echipă restrânsă de funcționari din Ministerul chinez al Comerțului are un rol crucial în determinarea direcției industriei auto mondiale. Acest lucru se realizează prin eliberarea licențelor de export pentru metale rare, esențiale pentru producția de magneți utilizați în motoarele automobilelor electrice, conform informațiilor furnizate de Reuters.

Importanța Metalelor Rare

China deține un cvasi-monopol asupra pieței metalelor rare, iar decizia de a include aceste metale pe lista produselor restricționate la export, în luna aprilie, a obligat toți exportatorii să solicite licențe de la autoritățile de la Beijing. Revizuirea acestor autorizații de export, care sunt vitale pentru motoarele de automobile, turbinele eoliene și chiar avioanele de vânătoare F-35, este gestionată de Biroul pentru securitate industrială și controlul importurilor și exporturilor, o entitate subordonată Ministerului chinez al Comerțului.

Impactul Restricțiilor

De la sfârșitul lunii aprilie până în prezent, au fost emise doar câteva autorizații de export, iar lobby-iștii și diplomații subliniază că acest lucru reprezintă doar o mică parte din cererile venite din partea constructorilor auto, companiilor de semiconductori și firmelor din sectorul aerospațial global.

Resursele și Provocările Ministerului

Când au fost impuse noile restricții, biroul de control al exporturilor dispunea de doar 30 de angajați, dar numărul acestora a crescut la aproape 60, conform informațiilor oferite de surse care au participat recent la o întâlnire între Ministerul Comerțului și reprezentanți ai companiilor de semiconductori din China și Europa. Adam Dunnett, secretarul general al Camerei de Comerț Europene în China, a declarat că Ministerul și-a extins resursele pentru a răspunde cererii, dar a subliniat că situația afectează semnificativ diverse sectoare.

Structura Personalului și Programul de Lucru

Conform structurii de personal publicate pe site-ul Ministerului chinez al Comerțului, în iunie 2024, în cadrul biroului responsabil de aprobarea licențelor de export erau doar trei oficiali de rang înalt. Programul de lucru al acestui birou este disponibil pe site-ul ministerului: Miercuri, între orele 8:30 – 11:30 și 14:00 – 17:00.

Consecințele pentru Industria Auto Europeană

Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA) a anunțat că mai multe uzine și linii de producție ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, generate de restricțiile impuse de China. Asociația a avertizat că se preconizează și alte închideri în viitor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *