Cronicar al Festivalului Mamaia, oprit la poartă: Octavian Ursulescu și dilema lui Cătălin Crișan

Moderator
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Cronicar al Festivalului Mamaia, oprit la poartă

Octavian Ursulescu și picanteriile din culisele festivalului

Octavian Ursulescu, prezentator al recitalului lui Fuego la Festivalul de Muzică Ușoară Mamaia, a împărtășit detalii din culisele ediției desfășurate între 22 și 24 august 2025. A semnalat o confuzie în presă, subliniind că ediția a fost, de fapt, a 43-a, nu a 62-a, a festivalului, din cauza întreruperilor din trecut.

Critica asupra organizării și absența artiștilor

Ursulescu a făcut observații critice asupra organizării, menționând că, deși a apreciat prezentatorii Anca Țurcașiu și Aurelian Temișan, distribuția artistică ar necesita îmbunătățiri. De asemenea, s-a arătat deranjat de lipsa de recunoaștere a artiștilor consacrați, precum Cătălin Crișan și Elena Cârstea, care nu au fost invitați la festival.

Experiența personală la festival

Ursulescu a relatat că a fost oprit la intrare din cauza lipsei unei brățări de recunoaștere, ceea ce a evidențiat o lipsă de respect față de artiștii mai în vârstă. A observat că și tinerii din culise nu erau familiarizați cu nume importante din muzica românească, cum ar fi Sanda Ladoși.

Absența lui Cătălin Crișan

Cătălin Crișan, câștigător al festivalului în 1987, a exprimat public dezamăgirea sa că nu a fost invitat, în ciuda contribuțiilor sale anterioare la festival. Organizatorii au afirmat că l-au contactat, dar el a refuzat invitația. Ursulescu a comentat că este inadmisibil să se ignore artiștii care au contribuit semnificativ la istoria festivalului.

Reflecții despre viitorul festivalului

Ursulescu a subliniat necesitatea onorării artiștilor care au contribuit la succesul festivalului, menționând că festivalul ar trebui să ofere o platformă pentru toate generațiile de artiști, nu doar celor mai noi. A subliniat că locurile goale din sală în seara de Gală reflectă o problemă de organizare și de recunoaștere a valorii artistice.

Concluzie

Festivalul Mamaia se află într-un moment critic, având nevoie de o reevaluare a organizării și a relației cu artiștii consacrați pentru a-și păstra relevanța și a continua tradiția de celebrare a muzicii ușoare românești.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *