Coreea de Sud anunță schimbări la pistele de aterizare în diverse aeroporturi, în urma tragediei Jeju Air în care 179 de persoane au decedat.

STIRIVOX Moderator STIRIVOX
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Modificări în Securitatea Aeroporturilor din Coreea de Sud după Accidentul Jeju Air

Autoritățile din Coreea de Sud au anunțat miercuri intenția de a modifica barierele de beton de la unele aeroporturi, ca urmare a tragediei survenite la sfârșitul lunii decembrie, în care un accident aviatic a dus la moartea a 179 de persoane. Incidentul a avut loc la Muan, în sud-vestul țării, conform informațiilor furnizate de AFP.

Pe 29 decembrie 2024, un avion Boeing 737-800 operat de Jeju Air, care transporta 181 de pasageri și provenea din Bangkok, a aterizat pe burtă la Muan. La câteva secunde după aterizare, aeronava a lovit un perete situat la capătul pistei, provocând un incendiu. Din echipaj, doar doi membri au supraviețuit. Aceasta a fost cea mai gravă catastrofă aviatică înregistrată în Coreea de Sud.

Investigații și Îmbunătățiri Propuse

Investigațiile au analizat mai multe posibile cauze ale accidentului, iar întrebările au fost ridicate cu privire la prezența unei structuri de beton la capătul pistei, unde era instalat un dispozitiv de localizare destinat să ajute avioanele în procesul de aterizare.

Ministerul Amenajării Teritoriului, Infrastructurii și Transporturilor a anunțat că o inspecție specială de securitate a relevat necesitatea de îmbunătățiri pentru dispozitivele de localizare în șapte aeroporturi din țară, inclusiv Muan și Insula Jeju, care este o destinație turistică populară și al doilea aeroport ca mărime din Coreea de Sud, după Incheon, care deservește capitala Seul. Aceste îmbunătățiri vor implica, printre altele, mutarea fundațiilor existente pentru a fi înlocuite cu structuri mai ușoare din oțel.

Detalii despre Accident

Conform Institutului Național de Resurse Biologice din Coreea de Sud, în ambele motoare ale avionului Jeju Air au fost identificate pene. Înainte de accident, pilotul a trimis un mesaj de avertizare privind o posibilă coliziune cu păsări și a fost nevoit să anuleze prima încercare de aterizare. La a doua încercare, trenul de aterizare nu a funcționat corespunzător.

Lee Seung-yeol, anchetatorul șef, a declarat că penele au fost găsite într-unul dintre motoare, însă a precizat că o coliziune cu o pasăre nu determină neapărat o defecțiune imediată a motorului. O altă provocare în cadrul anchetei a fost că cele două cutii negre au încetat să înregistreze cu patru minute înainte de producerea accidentului.

Extinderea Perioadei de Închidere a Aeroportului Muan

Ministerul Afacerilor Externe a anunțat sâmbătă că perioada de închidere a aeroportului Muan a fost extinsă cu trei luni, până pe 18 aprilie, în urma tragediei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *