Comisia Europeană: Agenții de turism online promit returnarea banilor pentru zborurile anulate în cel mult 14 zile

Moderator
2 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Angajamentele agențiilor de turism online

Comisia Europeană, împreună cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC), a stabilit un dialog cu agențiile de turism online Expedia și Lastminute.com. Aceste agenții s-au angajat să îmbunătățească informarea consumatorilor despre drepturile lor și să asigure că rambursările pentru zborurile anulate vor fi efectuate în termen de 14 zile.

Termenele de rambursare

Conform angajamentelor semnate, în cazul anulării unui zbor, Expedia și Lastminute.com vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumatori în termen de 7 zile de la primirea acestora. Astfel, consumatorii vor primi rambursarea în maximum 14 zile. Ambele agenții au declarat că au rezolvat restanțele existente legate de rambursări.

Informații clare pentru consumatori

Agențiile vor oferi informații detaliate despre datele de contact, inclusiv numere de telefon și adrese de e-mail, prin secțiunile de asistență de pe site-urile lor. De asemenea, consumatorii vor fi informați clar despre drepturile lor legale în conformitate cu Regulamentul privind drepturile pasagerilor aerieni, inclusiv în cazurile de anulare a zborurilor.

Implementarea angajamentelor

Lastminute.com va implementa majoritatea angajamentelor începând cu 1 iulie 2025, cu o punere în aplicare completă până la 1 septembrie 2025. Expedia a afirmat că practicile sale sunt deja conforme cu aceste angajamente. Monitorizarea implementării va fi realizată de rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor.

Extinderea angajamentelor

Acest dialog a avut loc sub conducerea Agenției suedeze pentru protecția consumatorilor și este parte a unei acțiuni coordonate din 2023, care a mai obținut angajamente similare din partea altor agenții de turism online, inclusiv Edreams ODIGEO, Grupul Etraveli și Kiwi.com. Numărul total al agențiilor care au aderat la aceste angajamente ajunge astfel la cinci.

Concluzie

Aceste măsuri vor îmbunătăți semnificativ protecția consumatorilor și transparența informațiilor în domeniul turismului online, asigurând astfel o experiență mai bună pentru clienți în caz de anulări de zboruri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *