Clarificările ministrului Finanțelor despre amânarea sau suspendarea pensiilor și salariilor, „difuzate pe canale neoficiale”

Moderator
3 Min Citire

Sursa foto: Google Images

0:00

Clarificările ministrului Finanțelor despre amânarea sau suspendarea pensiilor și salariilor

Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a avut marți o discuție cu angajații din minister, în contextul protestelor generate de planul de măsuri pentru reducerea deficitului bugetar. Nazare a asigurat că nu se pune problema amânării sau blocării plății pensiilor și salariilor, așa cum s-a vehiculat în mass-media pe surse. Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor, dialogul s-a concentrat pe găsirea soluțiilor pentru optimizarea grilelor salariale și reducerea cheltuielilor nejustificate.

„Este esențial să înțelegem cu toții că panica generată de zvonuri și informații eronate nu reflectă realitatea”, a afirmat Nazare. El a subliniat că traversăm o perioadă care impune măsuri de reducere a cheltuielilor, ceea ce generează neliniște și alimentează zvonuri false. Ministrul a subliniat că România se confruntă cu un deficit bugetar semnificativ, ceea ce poate avea consecințe severe dacă nu se adoptă măsurile necesare la timp.

În 2024, cheltuielile cu sporurile și indemnizațiile pentru angajații din aparatul propriu și din instituțiile subordonate Ministerului Finanțelor se ridică la 370 milioane de lei, din care 360,5 milioane de lei reprezintă sporul pentru condiții vătămătoare. Pe lângă acestea, angajații au primit sporuri pentru handicap și indemnizații pentru titlul de doctor.

„Mesajul este unul clar: prioritizăm performanța în aparatul bugetar și avem toleranță zero pentru cheltuirea iresponsabilă a banului public. Ne îndreptăm spre un sistem de salarizare echitabil, care să asigure tuturor angajaților din sistemul public că performanța este remunerată corect”, a adăugat ministrul.

Angajații din Ministerul Finanțelor și ANAF au protestat marți, nemulțumiți de măsurile luate de Guvern și au amenințat cu greva generală. De asemenea, Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice a intrat în vigoare de la 1 iulie, stabilind cuantumul sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare la 300 lei brut lunar. Prevederile acestei ordonanțe se aplică până la 31 decembrie 2026.

Conform Ordonanței, personalul din administrația publică care lucrează în condiții grele, periculoase sau vătămătoare are dreptul anual la un concediu de odihnă suplimentar, de 3 până la 5 zile lucrătoare.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *