Aglomerație în gări și aeroporturi cu ocazia Noului An Chinezesc
Vineri, gările și aeroporturile din China au fost supraaglomerate, milioane de oameni întorcându-se în orașele lor natale pentru a sărbători Noul An Chinezesc, cunoscut și sub denumirea de Anul Nou Lunar. Această sărbătoare, considerată cea mai mare din țară, are loc în acest an între 28 ianuarie și 4 februarie, marcând începutul Anului Șarpelui.
Festivitățile atrag de obicei un aflux de clienți în diverse domenii, precum magazine, cinematografe și restaurante, deoarece familiile profită de ocazia de a petrece timp împreună, sărbătorind și făcând cumpărături. Autoritățile sunt deosebit de motivate să încurajeze cheltuielile în acest an pentru a impulsiona economia, care se confruntă cu dificultăți, extinzând perioada oficială de vacanță de la șapte la opt zile.
Eforturi pentru stimularea consumului
În cadrul unei conferințe de presă desfășurate vineri la Beijing, oficialii au subliniat inițiativele menite să revitalizeze consumul, inclusiv promovarea destinațiilor de vacanță cu tematică de iarnă și asigurarea unor tarife accesibile pentru zboruri la nivel național. Cu toate acestea, companiile și călătorii au observat că mulți oameni continuă să-și restrângă bugetul din cauza unei perioade prelungite de stagnare pe piața imobiliară și a temerilor legate de locurile de muncă.
Un profesionist în vânzări din Beijing, pe nume Liu, a declarat că îngrijorările economice și de ocupare a forței de muncă sunt tot mai răspândite. „A devenit și mai complicat să câștigi bani și să găsești un loc de muncă. Numărul șomerilor a crescut, iar toată lumea se plânge că este mai greu”, a spus el.
Cumpărături mai selective în perioada sărbătorilor
Qiang, un coafor din centrul Beijingului, a observat că, deși clienții continuă să vină pentru tunsori în perioada sărbătorilor, aceștia devin mai selectivi cu privire la alte servicii. „În mod obișnuit, avem mulți clienți care vin să își vopsească părul sau să își facă un permanent. Acum, numărul acestor clienți profitabili a scăzut”, a explicat el. „Anul trecut și anul acesta, am avut doar doi sau trei clienți pe zi, comparativ cu opt până la zece în anii anteriori.”
Estimări de călătorii și alternative financiare
Ministerul Transporturilor din China estimează că, în perioada de 40 de zile din jurul festivalului, se vor efectua aproximativ 9 miliarde de călătorii la nivel național, o creștere comparativ cu cele 8,4 miliarde de călătorii din aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, unele persoane au decis să renunțe la întoarcerea acasă pentru a putea câștiga mai mulți bani. „Dacă rămân în Beijing, voi primi un salariu triplu pentru patru zile. Nu vreau să pierd ocazia de a face bani”, a spus Nie, o femeie de 57 de ani care lucrează la un centru sportiv din capitală.
Cinematografia în ascensiune
Un sector care dă semne de revitalizare este cel cinematografic, vânzările de bilete de film în avans depășind 400 de milioane de yuani (aproximativ 55,24 milioane de dolari) până la data de 23 ianuarie, conform datelor disponibile.
Vânzări Record de Bilete pentru Anul Nou Lunar
Maoyan, platforma de ticketing, a înregistrat cele mai rapide vânzări în avans pentru sezonul Anului Nou Lunar. Cererea a fost impulsionată în special de filmul „Legends of the Condor Heroes: The Gallants”, în care joacă actorul și cântărețul Xiao Zhan, cunoscut și ca ambasador al brandurilor de lux precum Gucci și Tod’s.
Industria Cinematografică pe Drumul Redresării
Aceste vânzări rapide sunt o veste încurajatoare pentru industria cinematografică, care a întâmpinat dificultăți în ultima vreme. Veniturile totale din box office-ul chinez au fost cu 22,6% mai mici în 2024 comparativ cu anul anterior.
Creșterea Cererii pentru Călătorii în Străinătate
Conform datelor de la Trip.com, cea mai mare agenție de turism online din China, numărul chinezilor care aleg călătorii pe distanțe lungi în străinătate este în continuă creștere. Vacanța extinsă oferă oportunitatea de a călători timp de 11 zile, având nevoie de doar două zile de concediu.
Rezervări în Creștere pentru Destinații Externe
Agenția de turism Qunar a raportat că rezervările pentru zboruri internaționale și pachete de vacanță pe platforma sa s-au dublat față de anul trecut. Cele mai căutate destinații sunt în mare parte în Asia, cu o popularitate crescândă pentru țări precum Vietnam, Singapore și Indonezia, unde volumul biletelor a crescut cu peste 50%. De asemenea, cererea pentru bilete către Japonia a crescut cu 58%, iar interesul pentru Hong Kong aproape că s-a dublat.