CFR Călători introduce noi trenuri pe ruta Brașov-București Nord-Constanța
CFR Călători anunță că începând de marți și miercuri, vor intra în circulație patru trenuri noi pe ruta Brașov-București Nord-Constanța și retur. Aceste trenuri vor opera în mod constant, nu doar în sezonul estival, și sunt realizate din material rulant modernizat cu fonduri provenite din PNRR.
Conform informațiilor furnizate de CFR Călători, de marți va circula trenul IR 1883, care pleacă din București Nord la ora 12:30 și soseste în Constanța la 15:03. De asemenea, trenul IC 536 va pleca din Constanța la 17:30 și va ajunge în București Nord la 19:37, având o plecare suplimentară la 19:54, cu sosire la Brașov la 22:10.
De miercuri, va fi disponibil trenul IC 538, care va pleca din Brașov la 06:58, sosind în București Nord la 09:14 și având o plecare la 09:29 către Constanța, cu sosire la 11:36. Totodată, trenul IR 1682 va pleca din Constanța la 16:30 și va ajunge în București Nord la 19:00.
Investiții în modernizarea flotei feroviare
CFR Călători precizează că distribuția locomotivei și vagoanelor modernizate se va face în funcție de livrările realizate de firmele contractante, precum și de termenii stabilți în Contractul de Servicii Publice cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Locomotivele și vagoanele vor fi utilizate în principal în trenurile IC, dar pot fi folosite și pentru trenurile IR pe alte rute, inclusiv Arad, Cluj, Iași, Craiova, Galați, Suceava și Timișoara.
Pe 13 decembrie 2023, SNTFC CFR Călători SA a semnat contractul de finanțare nr. 45 în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția către o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, pentru investiția I2 – Material rulant feroviar. Aceasta vizează modernizarea a 55 de locomotive electrice pentru remorcarea trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători.
Obiectivul principal al acestui proiect este să îmbunătățească mobilitatea în jurul marilor centre socio-economice ale țării și să crească calitatea serviciilor feroviare, facilitând conexiuni rapide între unitățile administrativ-teritoriale importante.